lördag, mars 07, 2009

Lite klag

Som väntat var kvällens melodifestival allt annat en höjdare, efter bara en kort stund satt Gustav med sin dator och jag med min bok, det hände ungefär samma tidpunkt som våra popcorn och cider tog slut...
Det var ungefär efter att den första duellen var slut och jag och Gustav fick för oss att Sarah skulle framför sin låt en gång till. Ojoj, ni skulle ha sett vad upprörd Gustav blev, i sin ilska räknade han ut att, om så var fallet, skulle åtta låtar framföras sammanlagt 21 gånger! Väldig tur att det inte blev så. Jag menar, man vet ju aldrig med nissar bakom arrangemanget, det verkar få för sig en massa. Som det här med dueller, hur kul är det.. Ingenting med festivalen är särskilt roligt, framför allt inte Petras skämt. Det var okej att ha en komiker som mellanakt, men inte riktigt som programledare...
Varför tittar jag då om jag bara klagar? Ja, det är bra fråga, jag skulle tro att det är någon slags vana. Det hör till att man tittar på melodifestivalen, någon sorts hatkärlek, kanske...
Tingeling fick i alla fall Gustav på bra humör, vid tillfälle har han sagt att man borde skicka dem till Moskva. Och ja, varför inte. Vi skickar våra mellanakter till The Big Finale!

Låtarna som gick vidare förvånade mig verkligen, Sarah och Carolina. Jag hade sett ungefär vem som helst av de andra gå vidare, framför allt Star Pilotes och Lili och Sussi eller Söta Amy...
Den internationella juryn begriper jag mig alls inte på, men det ska tydligen vara bra med en sådan.
Vad som hände i boken ska jag inte avslöja, men det var nog så spännande! Tux var också lite rolig att iaktta, han skuttade runt som en skållad råtta. Var överallt samtidigt och helst i soffan, där han egentligen inte ska vara...
Nu är det att krypa till kojs, avverka ytterligare några sidor i boken (för er som undrar är den på närmare 800 sidor och jag läser långsamt). För att sen samla krafter inför morgondagens sammandrapning i Grästorp.

1 kommentar:

josefin den allsmäktige sa...

Tingeling tingeling!
Betyder jag ingenting?