lördag, mars 28, 2009

Slocknad målvaktsstjärna

God morgon världen! Nu sitter jag och väntar på att brödet ska bli gräddat. Det blir så när man är för lat för att komma på tanken att baka bröd någon annan gång än då man behöver det... Igår gjorde Gustav scones till frukost och nu bakar jag någon limpa, hittade receptet i min hk (hemkunskap) bok sen åttan/nian någon gång.
Gårdagen var en slapp dag, vi klev inte upp förrän vid tolv. Gustav bakade bröd, vi åt frukost, efter en bra stund vid datorerna gick vi till Öb och köpte godis. Det är snart påsk och det brukar innebära dumpade kilopriser på godis. Dessutom fick jag för många år sedan ett gigantiskt påskägg (av Ante) som jag nu måste fylla själv, varje år..
Sen vid sextiden var det dags för fotbollsträning. Tråkigt nog hade det kommit en massa snö, men vis av tidigare erfarenhet av blöta fötter tog jag på mig ett par extra strumpor och platspåsar, sen klarade jag mig torrskodd (med undantag för svett då)! Fredagsträningarna brukar vara ganska lunga då vi har match/matcher på helgerna. Så även denna träning, dessvärre fick vi i mitt lag turas om att leka målvakt. Jag har verkligen tappat mycket sen jag själv var målvakt en gång för länge sen, vilket resulterade i att jag likt en sprattelgubbe som fått snörena feldragen krockade ihop min armbåge och knäskål. Då jag har betydligt mer muskler i mina ben så var det armbågen som fick ta stryk, det känns som när den brukar låsa sig, med enda skillnaden att det går inte att knäcka ut den. Så jag kan inte ha armen rakt, vilket inte är bra då vi har match idag. Förhoppningsvis blir jag befriad från allt vad inkast heter, för antingen kommer jag att skada mig mer då och bollen kommer inte röra sig en meter, mest troligtvis båda... Har i alla fall gett tränaren en vink om läget så det är bara att hoppas.

Igår var även mammas födelsedag. Blommorna verkade ha klarat posten bra, mamma hade blivit så glad för dem! Jag ringde och pratade samt gratulerade lite extra på kvällen och hon verkade vara nöjd med dagen. Till påsk ska hon och jag fira mer med vårt 71 årskalas!

Inga kommentarer: