söndag, mars 15, 2009

Beck och Match

Så var helgen förbi, tråkigt nog, den gick alldeles för fort. Jag har knappt hunnit med det jag borde. Den fejkade hemsidan är i alla fall klar, eller någorlunda. Filmen med en stressad Beck håller på att renderas och ska sparas om som avi-fil. Hoppas bara att den går att använda i powerpointen nu, det ligger flera timmar bakom den minut som det blev. Att bara hitta klipp där Martin är i fokus var långt i från lätt...
Bäst för de andra att de blir nöjda, annars vet jag någon som kan få göra det bättre själv. De verkar ju tro att en bra film är något man kan göra på mindre än en dag. Jo, tjena, det är kanon att filma med en mobilkamera, det blir jätte effektfullt. Något lärde jag mig i alla fall på de tre år jag tillbringade i Kramfors.. Att göra film tar tid! (I fall om man ska våga visa upp den!)

Matchen idag var riktigt trevlig, visserligen spenderade jag större delen som bänkvärmare tillsammans med några minst sagt missnöjda lagkamrater. Men jag hade ingenting att klaga på, luften var frisk, fötterna var torra och solen sken mig i ansiktet. Jag fick gå ut och spela ungefär 20 minuter, lyckligtvis inte som forward denna gång. Men som yttermittfältare, det gick betydligt bättre. Yttermittfält skulle kanske kunna vara något, om jag haft aning bättre kondition... Jag gjorde några bra insatser, slängde mig lite och så.
Matchen slutade 4-1 till oss, välförtjänat till och med!

När jag kom hem tog jag och bakade en paj, brocoli och majs. Man ska ju helst äta vegetariskt (med tanke på klimatförändringen) en gång i veckan. Fast för oss är det nog mer en gång i månaden, men det är ju ett steg i rätt riktning i alla fall...
Imorgon ska jag in till Göteborg igen och jobba vidare med kommunikationsplaneringen, det ska finslipas, skrivas rapport och tränas, som jag förstått det. Det lär nog ta sin lilla tid, mest troligt missar jag återigen löpträningen, vilket börjar kännas riktigt jobbigt nu...
Ska bli skönt när det hela grupparbetet är över, på tisdag är det redovisning. Fast då väntar den individuella essän, blä. Jag har ingen aning om vad jag ska skriva om...

Inga kommentarer: