måndag, mars 23, 2009

Det går frammåt!

6138 tecken! (Men samtidigt så väljer man ju de längst orden och utsvävande förklaringarna man kan komma på. Men vad gör man inte då handlar om att komma upp i tecken! Fick diplom för mitt ordbajseri idag också!) Det börjar ta sig, dessutom upptäckte jag något helt fantastiskt när jag än en gång skummade igenom anvisningarna;
Resonera kring era tänkta medieval utifrån det vi vet om mediers effekter och individers medieanvändning etc (ex Gripsud).
Vilken är ungefär det jag har kommit fram till att jag kan (kanske) få ihop tillräckligt många kråkfötter om... Dessutom har jag bara skrivit lite inledning, grundläggande om medieval överlag och börjat gå in lite på våra utomhusaffischer... Så kanske att jag blir godkänd trots allt, jag ser lite ljusare på tillvaron i alla fall.
Hur det än går är det över i morgon, och förhoppningsvis för alltid - men om inte så dröjer det väl ytterligare någon vecka innan den är rättad och jag får veta vilka åtgärder som aktuella.
Så det är otroligt skönt, med lite ljus i tillvaron, både genom att veta att ämnet - kanske - håller och att det är snart är över. Jag önskar bara att jag kommit på det här ämnet lite tidigare så jag haft mer tid på mig att skriva och lägga upp under rubriker och sånt, men nu är det som det är. Men jag får helt klart skylla mig själv speciellt då jag tog en lång skön sovmorgon i morse, Gustav var och väckte mig flera gånger, men på ett sånt sätt som sa att det var okej för mig att ligga kvar, innan han gav sig i väg till skolan..
Jag verkar i alla fall inte vara den enda som haft problem med att komma i gång med essän att döma enligt facebook-konversationer, tur är väl det! Då är det inte är bara mig det är fel på..

När Gustav kom hem var vi i väg och handlade lite mat och sedan tillagade han en jätte god middag. Kyckling, majs, paprika och couscouswraps! Enkelt men väldigt gott!
Alldeles nyligen kom jag hem löpträningen. Det är inte särskilt rolig träning, men det behövs. Var långsammare än vanligt på matchen, men det beror också lite på att hela laget är slitet just nu. De har lagt upp vår träning så att formtoppen ska komma lagom till att serien börjar, vilket är i april någon gång.

Filmen i går då. Ja, den var säkert jätte bra och jag skulle ha berättat om den om det nu varit så att jag sett den. Gustav skulle bara ändra en inställning för att få bättre upplösning (eller något liknande), men lyckades på något vis förstöra grafiken, så det blev helt enkelt ingen film. Han får fixa till det då han skrivit klart sin rapport, det känns viktigare. I stället spelade vi Geni-spelet Gustav fick av min familj i julklapp. Vi varvade frågorna ganska snabbt, frågorna hade helt klart olika karaktärer. En fråga kunde vara vad Harry Potters tjocka kusin heter i förnamn, medan en annan fråga i en kategori ville veta vem som skrivit någon bok som ingen levande människa har hört talas om!
Jag vann genom att först ha en rad och sen två, men då ändrade vi reglerna och körde till full bricka och då vann Gustav. Han är betydligt mer allmänbildad än vad jag är. Men förhoppningsvis lärde jag mig något i alla fall!

Inga kommentarer: