onsdag, mars 25, 2009

En bra dag

Att det ska vara så omöjligt att få tag i en lärare! De är så sjukt dåliga att svara på mail att det finns inte! Det är ju nästan respektlöst, om man har en mail i arbetet så borde väl en av arbetsuppgifterna vara att svara på sina studenters oskyldiga frågor!
För över en vecka sedan mailade jag läraren för nästa kurs för att klargöra lite kring schemat för kommande kurs. Jag vill bara veta då tentor och grupparbeten ligger så att jag kan boka en biljett och komma hem lite! Så jag tog och sökte upp lärarens nummer idag, men tror ni att hon svarar? Jag får väl mobba hennes telefon i dag tills jag får något svar! (De har dessutom hört av sig från macken och undrar när och om jag kommer hem. Det vore ju bra att få tjäna lite extra pengar!)
Sen har jag inte fått någon bekräftelse på att tentan jag mailade in kommit till rätta och går att öppna.

I övrigt är det en fin dag i dag, soligt och någon enstaka plus grad. Men det som är pricken över i:et är att jag är helt oplanerad idag, ingen tider överhuvudtaget att ta hänsyn till. Eller ja, med undantag för tvätttiden och de tider jag själv bestämmer när det är dags att baka bröd och kakor..
I övrigt ska jag städa igenom hela lägenheten har jag tänkt, göra det riktigt fint till dess att Gustav kommer hem från skolan. Sen blir det våfflor till middag, det är ju våffeldagen eller för den som vill vårfrudagen idag... Vad skönt med en dag då man slipper bestämma vad man ska äta. Borde det inte vara olika maträttersdag varje dag?

Inga kommentarer: