torsdag, mars 19, 2009

Undanflygt

Ångesten och paniken börjar tränga sig på mig. Vem kom på essä-uppgiften? Det måste vara det dummaste jag hört!

•Görs individuellt
•Essä-form (fri och personlig framställning av fakta)
•Utgå från gruppens gemensamma analys av caset
•Välj en del av gruppens gemensamma arbete och fördjupa med hjälp av litteraturen
•Palm central, men använd gärna annan relevant litteratur – dock inget krav att använda ALL kurslitteratur!
•Texten ska omfatta ca 10 000 tecken (utan blanksteg)


Hjälp! Igår, innan jag somnade trodde jag att jag hade en idé. Men dum som jag var mailade jag vår lärare och frågade om det kunde vara ett bra ämne att skriva om. Svaret som kom idag gjorde mig på ännu sämre humör. Om jag bara hade ett ämne så skulle det kännas betydligt enklare, men nu gömmer jag mig bara under en filt med näsan i en bok...

Lite nytta har jag ändå gjort idag, jag har gått ur scouterna. Vilket känns lite tomt, jag har ändå varit med sen ja, jag vet inte när, men någonstans runt tio år i alla fall. Om jag inte räknat helt fel så är jag den jag som varit med i Sollefteås Scoutkår längst tid, om man inte räknar ledarna..
Men samtidigt med tanke på hur aktiv jag varit de senaste åren, jag har bara åkt på läger. Det sista lägret, Boomerang 2008, hade inte varit någon hitt om det inte varit för att Ann, Kiwi och Ellinor varit där. Det är helt enkelt inte lika kul som förut, men jag ångrar verkligen inte att jag började.. Många fina upplevelser har det blivit som utan tvekan påverkat den jag är idag, vem jag nu är...

Nu håller grabbarna på att laga älg och potatisgrattäng och jag har kommit på ett nytt sätt att slippa tänka på essän. Dessutom ska jag på fotbollsträning ikväll, eller snarare i natt, vi börjar halv nio sen får man räkna nästan två timmar! Fast det har varit soligt idag (med) så det kommer inte vara blött och kallt i alla fall...

Inga kommentarer: