lördag, februari 28, 2009

Tenta och Fotboll

Wow, nu har jag kommit en liten bit på tentan, strax under hälften. Det låter bättre än vad det är, tenta ska nämligen bara vara två sidor och jag har knappt skrivit en. Men för att få upp självförtroendet lite så tyckte Gustav att det var bre skrivit, betydligt bättre än i min förra tenta! Så jag ska försöka jobba vidare på det idag, men jag vet inte riktigt vad jag ska ta upp. Har redan diskuterat varför vi längst bak blev så uttråkade i jämförelse med de längst upp i hierarkin. (Snart kommer jag kunna stava det ordet rätt! Jag som inte ens visste vad det betydde innan jag började i Göteborg..)
Men det känns lite tungt att behöva sätta sig framför datorn när solen strålar utanför. Samma sak var det igår, varför är det aldrig sol när man bara har en lektion?
Igår blev det i alla fall en promenad i det fina vädret, men bara till mataffärn. Det börjar känns lite som det största nöjet, enda gången man sticker näsan utanför lägenheten, med undantag för skola och fotboll då. Fotboll var det i går på kvällen, gick väl så där, eller ja skotten gick otroligt bra! Jag satte flera bollar i krysset, vilket inte är illa för att vara jag..
Idag blir det mer fotboll, men skönt nog bara en föreläsning om psykisk inställning. Det är ganska intressant även om jag redan har en envis vinnarskalle. Sen imorgon blir det match, träningsmatch. Min första för i år, missade den förra helgen, mycket frivilligt, då brorsan var här på besök..
Mycket har ändrats sen dess om man tänker efter, nu är jag inte längre en blivande Göteborgare utan en blivande Sundsvallsbo. Vi har så gott som bestämt att det blir Sundsvall nästa, det är lättare att få ett billigare boende där och dessutom fanns det fler kurser jag kan tänka mig läsa om jag inte kommer in på journalist på en gång..

Ikväll ska vi se om melodifestivalen kan rädda upp finalen med åtminstone en bra låt, som omväxling.. Men det ska bli mysigt att dega i soffan med massa gott i alla fall, tror jag ska baka en bärpaj som vi kan kalasa på.
Men nu ska jag försöka trolla med tentan lite..

Inga kommentarer: