måndag, februari 09, 2009

Helt slut

Nu är jag verkligen helt slut. Har precis kommit hem i från löpträning. Vi (ungefär 10 stycken) sprang 1 km på tid fem gånger. Sammanlagt fem kilometer allt man orkar. Men det gick ändå rätt bra, givetvis hade jag bästa tiden första loppet, 04.29. Fast det var inte sista loppet som hade den sista tiden, utan någonstans mitt i, 04.55. Sen låg jag någonstans mittemellan där de tre resterande gångerna. Under fem var bra och det var bra om man inte diffade mer än 30-35 sekunder, så där måste jag ändå känna mig rätt nöjd. Förhoppningsvis är det bättre siffror om en vecka!
Efter träningen var det lite teori, inte särskilt roligt, men säkert nyttigt. Fast jag ville mest hem och äta middag. Det var tur att min nyabakade morotskaka kunde stilla lite av min hunger.

Jag har blivit dålig på det där med mat, om man inte räknar frukosten, den är jag fortfarande bra på! Trots att jag kom hem tidigt från skolan i dag, redan vid två kunde jag inte ta mig för att stoppa i mig något vettigare än mitt fika som jag åt på tåget.
Det fanns ju annat att göra när jag kom hem, smutsdisken hade växt till något som liknade Mount Everest och givetvis var det min disk (vi brukar ta varannan gång, jämställt och bra). Gustav är för duktig för att samla på sig några mängder. Jag antar att jag är den lata varadags hushållsfixaren av oss två... Jag är mer för det mysiga som gardiner, kuddar och kakor...
Vi kompletterar varandra ganska bra skulle jag tro.

Föreläsningen idag var lite av en besvikelse, hela första timmen var en repetion på föregående förläsning. Det kändes både lite onödigt och var inte så roligt.. Jag började konstruktera en önskelista till min 20 års dag i stället...
Andra delen fick i alla fall mer uppmärksamhet eftersom han fortsatte på den otroligt intressanta sagan om medieforskningen över 100 år...
Det som känns mest intressant, den lavinartade ras som medierna gjorde i trovärdighet runt 1940 och sen uppgången några decennium senare... Men det nämner han inte så mycket (tillräckligt) om, tråkigt nog..

Men nu lutar det åt att jag går och lägger mig, är riktigt trött. Jag kanske hinner läsa några sidor i någon bok, det är ju trots allt hemtenta om bara några dagar nu. Det känns ändå helt okej. Hellre det är att skriva ett prov under några timmar. Det är ju trots allt närmare 1000 sidor allt som allt. Det går inte att plugga in allt utantill. Vi får helt enkelt göra det vi människor gör bäst, generalisera och förenkla!

Inga kommentarer: