lördag, februari 21, 2009

Min bror har äntligen anlänt

Nu är han äntligen här, min bror! Jag klev upp vid åtta i morse, bakade klart morotsbrödet (som jäst ordentligt över natten), åt frukost och tog mig ner till tågstationen. Sen var de dags att kliva på tåget och sitta där i en timme utan ro att ta sig till något, längtade bara efter att tågresan skulle gå snabbare än någonsin! Längtade så mycket efter bror min. Det är underligt med syskon, ibland skriker man att man hatar varandra, aldrig vill se den andra igen och nästan intill slår ihjäl varandra. Men så fort man är i från varandra saknar man den andre och så fort ens syskon råkar ut för något så vill man hjälpa till.. "Ingen får slå mitt syskon, förutom jag..."

Hur som så gick (kröp!) timmen till sist bort och jag kliver av tåget och ser min bror stå längre bort på perrongen med en ryggsäck en bag (som väger ett ton) och min innebandyklubba! Vilken lycka! Tågresan tillbaka (med samma tåg som jag kom med) gick betydligt snabbare, vi fick nästan en hel vagn för oss själva så det var inget tänk på att hålla ner rösten. Vi pekade på allt möjligt vi åkte förbi, speciellt "Muslim Halal kött", tyckte det var ett roligt och anorlunda namn på en affär...
Sen tog vi bussen hem hit, åt hamburgare och fortsatte ha trevligt!
En stund senare tog vi och åkte bort på Överby och strosa omkring en stund. Gustav och Petter hittade många spännande verktyg, slutsteg och annat att titta på, medan jag köpte två tröjor på superrea!
Sen åkte vi hem, åt köttfärspaj innan vi tog med Tux på en pulkatur! Underbart roligt och det dröjde inte länge förrän Petter ville bygga ett hopp. Skönt att han är sig lik, trots att han växt om mig på längden. (Vilket är en upplevelse i sig, någon som varit kortare än dig i 19 års tid är plötsligt längre än dig!)
Jag tog och gick med Tux, så han inte skulle bli nerkyld och när jag kom tillbaka höll grabbarna på premiär hoppa! De flög riktigt bra, eller Petter i alla fall, Gustav missa hoppet...

En perfekt dag avslutades med ytterligare ett halvdant delfinal av melodifestivalen. Låtarna var si så där, Queen med Velvet och Emd:s låt var också helt okej, fast att jag inte brukar gilla dem. Massa godis, popcorn, chips och cider hade vi att trösta oss med i alla fall...
Så nu är det dags att slumra så jag orkar ha världens bästa söndag imorgon!

2 kommentarer:

josefin den allsmäktige sa...

Saknar du mig då?:)

Anonym sa...

Vi hade kanonkul =D
Hoppas att det finns lediga platser till laserdoom nu bara =)