tisdag, februari 24, 2009

Confusion

Hjälp! Framtiden kallar och jag vet inte vad jag ska svara!
Jag har fram till den 15 april på mig att bestämma vad jag ska göra till hösten! Jag har som ni (av datumet) kanske förstår tänkt plugga vidare, men var, till vad...
Den bok som vi läser just nu på kursen har vänt min framtid upp och ner med hierarkiska strukturer, motivation frågor etc! Den har fått mig att börja fundera vad jag verkligen vill, vem vill jag vara i en organisation, i vad för sorts organisation?

Jag vet inte längre vad jag vill jobba som, tror jag, för hur ska jag kunna veta? För att det handlar om mig? Ibland tror jag att den människa man känner sämst är sig själv..

Det som verkligen krånglar till det med att jag inte kan hoppa på en utbildning som låter rolig utan jag måste försöka se vad som händer efter det. Vad vill jag ska hända sen då och hur kan jag få det att hända?
Jag vill ha ett inspirerande, viktigt och varierat yrke.. Men vad inspirerar mig, vad tycker jag är viktigt?
Jag tror att jag vill hålla på med något inom media. Journalist lockar, men sen då? Jag kommer stå där med min journalistutbildning och lån utan att få något jobb. Men samtidigt om man blir bäst på det man gör så måste man få jobb, eller? I så fall vad gör en bäst, kan man verkligen bli bäst?

Jobbet ska samtidigt ska det inte vara så roligt att det tar upp all min tid, men jag vill ändå känna rätt bra på det. Utbyteseteori, få ut så mycket som möjligt av så lite som möjligt...
För vid sidan av jobbet vill jag bo utanför en mindre stad ganska nära riktiga hem (alltså någonstans i mitten på Sverige) i ett stort hus med långt till närmaste grannarna. Sen gör det absolut ingenting om man tjänar rätt bra med pengar så man kan ha lite fint och lyxigt i huset.

Inga kommentarer: