tisdag, februari 10, 2009

Xlopera

Anledningen till att denna låt hamnar på min blogg är för att det är världens bästa träningslåt. Älskar när man lyckas tajma in så man kommer på tjockmattan (som man gör upphopp på) lagom till denna låt. Dessvärre hade jag inte sån tur idag, utan fick den till armhävningarna. Men styrketräningen gick bra ändå! Jag lyckas nästan göra lika mycket armhävningar som innan juluppehållet. Däremot har jag blivit betydligt starkare då det gäller "liggande pull ups". I början var det knappt att jag orkade hänga i, nu klarar jag flera stycken!
Det är så kul när man får se någon effekt av det man lägger ner tid på!

På tal om lägga ner tid på, dessa skolböcker. Imorgon vet jag om jag fattat rätt eller inte. Det är dags för den fasansfulla hemtentan. Jag har haft en föreläsning idag som skulle handla om kapitlet om identit, istället babblade hon om en massa olika skolor. Frankfurtskolan och Biringhamskolan... Fast det ska väl höra ihop, men jag tyckte inte riktigt hon lyckades knyta ihop det, eller så är det bara jag som är för dum. Ibland är det hela meningar som jag inte förstår, för då har de lagt in vackra akademiska ord... Jag tycker bättre om begriplig bondsvenska då...

I övrigt har inte den här dagen bjudit på särskilt många överraskningar om man bortser från att det var underbara minusgrader och snö! Vilket är helt otroligt, även fast att det inte går upp emot de decimetrar snö de har fått hemma. Jag är jätte avundsjuk, jag vill också ha snö, så mycket att man inte ser gräset i alla fall..

Inga kommentarer: