tisdag, februari 24, 2009

Dålig dag

Träningen blev inte riktigt det sköna breaket från tankarna kring framtiden som jag hoppats på... Mina vader och korsrygg gjorde träningen till en ren plåga. Jag vet inte vad det är med dem, Jonas (en av tränarna) påstår att det är för att vi tränar så pass hårt just nu. Hoppas verkligen att det är därför, för i så fall kommer det att gå över, någon gång... Men jag kan knappt böja på benen för att plocka upp något jag tappat (vilket händer ganska ofta) utan att de skriker i protest! Men ända till Bert Karlssons Hoppa Hulle Hulle plåga höll jag humöret relativt högt, för efter den låten kommer min älskade Explodera låt! Jag hade dessutom tajmat så att jag skulle få den på den krävande tjockmattan. Men vad tror ni händer? En ur laget (nämner ingen namn, man det kommer att sitta fast på minnet, länge) går och byter bort Hoppa Hulle Hulle. Min första tanke, nej, nu kommer jag inte få låten på tjockmattan. Men inte nog med att Hoppa Hulle Hulle blev utbyt, min explodera blev också förbi tryckt! Jag trodde nästan att jag skulle explodera! Mitt humör sjönk som en sten och då börjar man genast känna hur trött man är och hur kroppen värker... Det var bara att plåga sig igenom det sista varvet, för det blev verkligen en plåga! Träningens höjdpunkt försvan genom ett klick...

Gustav har varit väldigt snäll och försökt hjälpa mig att kolla alternativa utbildningar till hösten. Det finns journalist i Sundsvall, nackdelen är att de tydligen inte har det bästa ryktet och att intagningspoängen är ungefär ett mer än vad jag har. Men det kan ju variera år från år, dessutom finns det en del andra mediekurser man kan läsa. Har dessutom sätt ett program som var pr-inriktat med lägre intagning. Fast det är ju faktiskt ett tag kvar innan man måste bestämma sig, men jag gillar då det finns en plan och struktur...

Men nu är det snart det dags för semla och sängen. Imorgon ska jag upp väldigt tidigt, till skolan för någon grupp grej och sen återigen få en underbara tenta. Åh, vad jag är taggad!

Inga kommentarer: