fredag, februari 20, 2009

Brorbesök i morgon!

Imorgon kommer min underbara bror hit och jag längtar massor! Den här dagen har mest bestått av förberedelser och smältande av gårkvällens upplevelse!
Efter som smältningen mest var en inre process som gick ut på att jag kollade igenom programmet några gånger och diskuterade lite med Gustav så är det inte så mycket att orda om. Då är nog förberedelserna lite intressantare.
Eftersom jag har bestämt att vi ska få en kanon rolig och underbar helg tillsammans så ska allting vara perfekt! Så vi har städat i dag (mest Gustav om jag ska vara ärlig) sen har vi varit både på netto och willys och handlat så vi ska kunna äta god mat!
På tal om att äta gott, för tillfället har jag bullar i ugnen (ätbara då), nybakade muffins (med blåbär och choklad) på bänken och rågbaugetter på jäsning.
I mitt huvud finns funderingar på en sockerkaka och morotsbröd med. Verkligen tur att vaniljbullarna är slut så jag inte lider av bakförbjud!
I frysen lurar det också semelbullar, nu räknas det inte som tjuvstart längre. Dels eftersom jag redan tjuvstartat och dels för att det är så knapp tid innan riktiga fettisdag så domaren skulle aldrig märka att vi stack iväg lite tidigare!
Massa godis (20 kr/kg) och billiga chips samt lidlcider gömmer sig också i lägenheten. Så på måndag är det "Vem kan stoppa mig när jag bara rullar fram" som gäller!
Eftersom jag, till min stora glädje, slipper matchen på söndag så kommer jag verkligen rulla. (Ja, det heter slipper då du hellre vill vara med din bror och söndag är den enda hela dagen ni har tillsammans! Annars älskar jag att spela match.)
Det beskedet fick jag i dag på träningen som övrigt var rätt loj. Vi värmde upp, drev bollen fram och tillbaka lite grann och sedan hade vi massa skottövningar. Tro det eller ej, men jag gjorde flera mål och sköt bra skott. Helt otroligt, bäst att jag passar mig så jag inte blir forward...
Sen hade vi smålagsspel också, är lite svårt att göra annat då vi bara är nio spelare på träningen. Har varit väldigt ont om folk på sistonde, men då kan man lägga till att det är sportlov här nu (=många bortresta) och en hel del är sjuka med...

Nu ska jag ta och vispa i hop sockerkakan och morotsbrödet och hämta säng till bror i förrådet!

Inga kommentarer: