fredag, februari 20, 2009

Gårdagens Debatt

Jag lever! Jag klarade av direktsändningen utan att smälla av. Men upprörd blev man ett antal gånger. Speciellt på Herr Lila Statistik och lilla fröken Röd Scarf på raden nedanför mig!
Sitta och rabbla massa siffror, si och så många fuskar.
Jaha, var drar man gränsen för fusk då? Är en dag fusk?
- En dag med betalning från försäkringskassan är inte mycket pengar, för mig var det strax över 100 kr...
Visst det är helt klart fel att det fuskas. Men jag tycker att fuskandet är mindre allvarligt än att människor som verkligen är sjuka ska granska ihjäl. Men samtidigt är det väl rätt att uppgifterna kollas igenom, men det måste ju finnas smidigare sätt att göra det på?

Varför ska de som är sjuka behöva jobba när det finns hur många unga som helst som vill ha ett jobb! Är det inte bättre att ha en frisk och dessutom en ung som vill och kan jobba än en som är sjuk och kanske inte orkar jobba?
Det finns en anledning till att man sjukskriver sig. (Om man inte är riktigt sjuk utan fuskar, så kanske man är less på sitt jobb och då behöver hjälp att få ett inspirerande jobb, eller?)


Nu till lite ytligheter, mitt smink funkade som det skulle. Man ser inte mycket av det hemska såret jag har/hade på hakan!
För er som missade programmet igår kväll eller som gärna ser på det fler gånger så hittar ni hela programmet här!

1 kommentar:

Anonym sa...

Du var så söt i rutan! Och duktig på att hålla dig och inte, med minspel, visa vad du tyckte o tänkte. Fortsätt i publikbranschen, fast det kanske man inte blir rik på!? Kram