måndag, februari 02, 2009

Grupparbete

Idag var det dags för lite verklighet i form av skola. På tåget in lyckades jag avverka ytterligare några sidor i boken, det går sakta med säkert framåt. Jag tror att jag förstår budskapen, om inte annat så kanske jag lär mig kanske något undermedvetet. Positiva tankar brukar vara en bra utgångspunkt.

Positiva tankar och roliga idéer fick min grupp definitivt i från dagen och morgondagens uppgift. Vi ska göra en observationsuppgift en mycket speciell miljö. Eller själv miljön är inte så märkvärdig men situationen blir det. Den förlitar sig mycket på mina färdigheter som skådespelare! Jag känner mig jätte taggad! Dock förblir jag lite hemlighetsfull om vidare detaljer. Hm, tro om jag försöker locka läsare tills imorgon då allt ska avslöjas...
Men eftersom vi inte kunde genomföra vårt mission i dag gjorde vi så mycket pappersarbete vi kunde och slutade tidigare. Vilket ställde till det lite för mina planer...
Eftersom jag känner mig småsjuk, får hjärtklappning för minsta lilla ansträngning så hade jag tänkt skippa fotbollsträningens löppass och gå på kårkvällen. Men jag hade ingen större lust att vara kvar i Göteborg i flera timmar, dessutom var jag inte särskilt partyklädd. Jag skulle inte hinna hem och tillbaka bekvämt heller.
Det slutade till sist med att jag fixade mitt passérkort, det fungerade inte som det skulle, men nu gör det det.
Sen åkte jag hem (försökte läsa, men somnade) och satt vid datorn. Det blev varken kårkväll eller träning för min del. Däremot for jag på det korta "möte" efter träningen och hämtade träningskläder och fyllde i målsättning, starka och svaga sidor på ett papper...
Sen har det bakats bröd och paj. Jag och Gustav såg också på film, Stepbrothers. Den var bättre än jag trodde, ganska rolig också! Men väldigt löjlig och "fel" enligt mina samhällsnormer. (Kanske har jag lärt mig något ändå?)
Nu väntar sängen, vill vara utvilad för morgon dagens stora äventyr. Dessutom kanske jag orkar gå på styrketräningen imorgon! Det vore inte helt fel det inte!

1 kommentar:

Nordic Rockabilly sa...

låter som du trivs i skolan :) det är bra

du har blivit utmanad, förresten. info i min blogg

kramar! jag