torsdag, februari 19, 2009

Pepp för i kväll!

Wiee, snart är det dags. Men jag känner min inte särskilt nervös, inte än. Men det kommer att komma, det är jag helt övertygad om.
Kvart i sju sätter jag mig på bussen (gick inget lämpligt tåg) sen har jag 40 minuter i Göteborg att hitta rätt. Låter rätt lämpligt.
Fram tills dess ska jag kanske göra något som jag av det som jag borde ha gjort i gårkväll. För i går kväll blev det absolut inget gjort. Strax efter att jag gjort klart disktarsa till swappen (bild kommer då den hittat rätt) och hjälpt syster med hennes blogg (och lagt till en besöksräknare i min(och hennes)) skriver Adam att jag ska komma över och fika. Kan tillägga att Gustav gått över en stund tidigare. Sen blev vi kvar där till det var dags att gå och lägga sig i princip. Jag spelade Nhl 2008 med Adam och Jesper. Jag fick inte spela målvakt och då jag var forward åkte jag bara på utvisningar. Givetvis inte min egna utan de andra spelarna i laget. Så jag fick spela back... Vilket inte heller gick så bra eftersom jag gjorde ingen nytta överhuvudtaget. Men det var lite kul för jag hittade en knapp som gjorde att man slängde sig ner på isen...
Sista matchen (visserligen den som gick sämst) spelade vi Modo, efter att Krizan släppt in 4 mål fick jag min vilja igenom och Zacke fick stå. Det gick bättre då!
På tal om Modo, jag och Gustav skulle boka biljett till matchen de har mot Frölunda nu i veckan men det var slut på biljetter. Så det ser mycket mörkt ut för mitt hockeyintresse nu. Jag har inte varit på en enda match denhär säsongen! Så jag håller alla tummar jag har att Modo lyckas ta sig till slutspel och får möta Frölunda!

Nog om hockey nu, nog om det mesta känns det som. Jag borde ha viktigare saker för mig, som att baka. Jag hade nyss ett bakförbjud (igen) eftersom vi hade misslyckade vaniljbullar i frysen. Men nu har vi tvingat (ja, så illa var det) i oss dem och jag har matat okända fåglar med dem så mitt förbjud har upphört!
Anledningen till att jag känner ett behov av att baka är min lillebror. Jag vill att han ska ta det bra när han är här. Något som definitivt höjer mysfaktorn är gott och hembakat bröd (som i kaka)..
Gustav är i Vännersborg och badar. Jag vill också bada! Jag har föreslagit för Gustav att vi ska bada hela hösten utan lyckat resultat, men nu säger Mikael, Adam och Jesper åt honom en gång att bada och han följer med... Jag tror jag måste pucha hårdare på min badidé!

Jag kan tillägga att det snöar här nu! Helt perfekt då jag måste cykla till tågstationen i kväll! Mitt smink kommer att rinna, håret bli blött och platt, kort sagt jag kommer se ut som en snögubbe i tv! Hurra!
Som sagt 22.00, debatt i ettan!

Inga kommentarer: