onsdag, april 29, 2009

Springa + marängsviss = noll

Nu har vi varit riktigt duktiga. Efter lite tjat fick jag med mig Gustav bort till motionsslingorna och vi sprang ungefär tre kilometer. Inte så mycket för min del, men Gustav har inte tränat på hela vintern så han tyckte det räckte så. Jag hade orkar mer, men jag tror att det var bra att jag inte gick för fullt.. Har träning imorgon igen, match fredag, söndag eller måndag (får veta när imorgon). Men det var riktigt skönt att få sträcka ut på musklerna lite, annars är det mest korta snabba sträckor vi gör.
Jag hoppas att den här ansträngningen kommer att löna sig. Har funderingar på om man ska ut och springa varje onsdag (nästan enda dagen då jag inte har fotbollsträning), det är ju riktigt skönt när man orkar lite. Det är ju trots allt genom att springa jag ska hålla mig i form under sommaren. Lite tråkigt att ha gjort allt försesångsjobb och sen inte kunna vara med på matcherna...

När vi kom hem så fortsatte vi tvätta och jag adopterade en krukväxt. En liten stackare som fått sig en flygtur från andra våningen och dess boende inte behagade ta hand om sin lilla blomma. Jag hade inte hjärta att låta honom tillbringa natten utomhus. Är det någon som saknar blomman så får de väl sätta upp en efterlysning så får de tillbaka den. En fikus är det, den har fått ny kruka, fin jord och blivit lite ompusslad nu.

Sen var jag tvungen att kompensera upp för de kalorier vi förbrända under löpningen med lite marängsviss! Väldigt gott var det, otroligt länge sen jag åt det sist.
Nu ska bara kläderna få torka (torkskåp och torktummlare) sen är det sovadags. Blir nog en sovmorgon i morgon med, sen borde, måste jag nästan plugga lite...

Inga kommentarer: