onsdag, april 08, 2009

Hemmåt, imorgon!

Snart, snarare än jag egentligen föreställt mig går det ett tåg till Sundsvall med en liten Rebecka och massa packning norrut!
Redan imorgon åker jag hem, någon som slog mig, typ igår! Så jag har haft väldigt bråttom med mina påskpresenter. Som jag skrev i min komplettering, som för övrigt nu är klar (?) och ska in i morgon, att deadline ökar motivationen och viljan att arbete. Jag har gjort mer idag än på hela helgen, nästan. Både jag och Gustav är riktigt häpna över hur mycket jag har gjort idag. Jag ska lägga upp bilder så fort de nått sina blivande ägare (som förhoppningsvis ställer upp som modeller också)!
Det är kul när man överträffar sig själv.
I kväll har jag också packat allt jag tror att jag behöver, hoppas verkligen att jag inte glömt något viktigt. Jag är ganska bra på sista minuten packningar vid det här laget. Förut kunde jag börja en vecka innan avresa, förstår inte var den förmågan tagit vägen...

Idag hade vi en föreläsning, en ganska torr sådan. Även om fenomenet Metro och andra gratis tidningar är ganska intressant så kändes det lite overkill med en föreläsning om det, med tanke på den information vi fick...
Jag har bestämt mig för att vara med på första timmen imorgon fast att de ändrat tiden. Dels behöver jag lämna in kompletteringarna och sen känns det så dumt att jag inte åkte idag om jag ändå ska skippa lektionen. Har i alla fall pratat med två klasskompisar så jag ska få deras anteckningar sen...
Jag fick i alla fall svar på mitt mail där föreläsaren beklagade sig. Men visst är det lite typiskt?
Hur som ska jag ägna morgondagen till stor del på ett tåg och sen bli hämtade av mamma i Sundsvall, vilket känns en aning bortskämt, men hon erbjöd sig.. Det är ju inte alla tåg som går till Sundsvall som behagar att gå vidare till Långsele så.
Tux blir kvar här nere för att vakta Gustav så han inte hittar på något bus... Lite tråkigt att de ska fira påskhelgen själva, men vi hade ju lite påskmys när Lena var här så de ska nog klara sig. Gustav är inte lika mycket för fira och traditioner som jag är...

Inga kommentarer: