söndag, april 26, 2009

Sommar!

Nu är det snart snart sommar! Värdret här är helt underbart nu. Jag kan inte förstå hur någon fortfarande, vilket bra många gör, kan bära långbyxor och jacka! Idag hade vi 19 grader varmt i skuggan. Helt otroligt väder, det går verkligen inte att sitta inne. Så vi tog oss ut ganska direkt efter frukosten, jag virkade, Tux utforskade gräsmattan och Gustav bytte däck på sin cykel (vilket innebär att jag får ha min cykel i fred nu). Tux är nog inte den smartaste av världens kaniner, han har inte insett vad gräsmattan består av, det han till och med går på bakbenen för att få tag i inomhus, gräs! Men det kommer nog någon gång det med då det är mindre spännande att doftmarkera kopplet...

Överkastsvirkningen går framåt, just nu har jag 13 hela mormors rutor, två där garnet tog slut strax innan de blev klara och den 14 hela på gång. Men det är långt, väldigt långt i från färdigt.. Gustav som först gissade på att jag skulle vara klar till sommaren var väldigt optimistiskt. Men åt andra sidan började jag i höstas då jag har virkbaciller sen är det många andra projekt som kommit emellan också. Men det är lite grejen med mina rutor, de ska jag kunna hålla på med då jag inte har något annat projekt. Lite av ett backup projekt...

Efter 40 minuter var däcket pumpat och cykeln så gott som ny (inte riktigt, men nästan) så vi tog och gick in. Tux la sig ner på köksgolvet och hela kroppen skakade då han andades. Vilket husse upptäckte samt misstänkte överhettning. Oroliga matte försökt förjävels få honom att äta lite melon (något han verkar tycka mycket om, men bara då ingen annan ser). Då det inte fungerade försökte jag få honom att dricka lite vatten ur en skål, men det var inte heller någon hit. Så jag fick ge upp mina försök, men kort därefter hoppade han in i buren och hämtade äppelbiten han sparat sen frukosten. All mat är mycket godare att äta utanför buren, han är lite knepig min kanin. Skuttunge bar aldrig ut sin mat från buren, hon åt upp allting på en gång...

Sen tog jag och Gustav och cyklade en sväng medan Tux fick vila upp sig på egen hand (i hela köket). Vi cyklade och köpte glass på en mataffär vi inte visste fanns. Vi hade melon, sockerkaka och bullar med oss, men behövde en fin plats att fika på. Jag hade tidigare sagt "inte slussarna" där har vi varit så många gånger och det måste väl finnas någon annat fint ställe.
Men det slutade med att vi hamnade vi slussarna ändå, fast vi kom bakvägen....
Vi var ute och cyklade i några timmar och köpte även mjölk, jäst (vi har brödbrist..), godis, chips och dricka (ja, vi har varit väldigt nyttiga idag).

På kvällen tog vi ut Tux en sväng till, men solen gick ner och det blev lite för kyligt för shorts och linne. Onyttigheterna värmde inte särskilt mycket de heller. Tux verkade i alla fall ha roligt, så det var värt den stunden vi fick frysa.
Han är en bra "icebreaker" den kaninen, när vi var ute första gången kom det två engelsktalande flickor som tyckte han var "so qut" och "so soft" och ville ta kort av honom.. På kvällen kom det en liten pojke på cykel och frågade om vi fångat en hare..

Nu på kvällen har jag spelat diablo själv, har börjat med en ny karaktär. Fortfarande en assissin, min favorit, tror jag visst. Det går riktigt bra, fast att jag inte valt att köra in mig på enbart ett sätt att döda monsterna (jag kör med både fällor och olika slagtekniker).
Men nu är det dags för sängen, imorgon är det seriepremiär för a-laget och jag ska nöta bänk.. Lindberg (tränaren) blir inte glad om jag är uppe så mycket senare nu. (Efter en misslyckad match fick vi lämna in en lapp där det skulle stå vad vi gjort föregående kväll..) Jag borde kanske hälla i mig en liter vatten, för det kommer nog vara lika varmt i morgon, var det nu är vi ska (borta match)..

Inga kommentarer: