lördag, april 11, 2009

Lång fredag

Ganska lång har dagen varit ändå, i timmar räknat, men allt annat än tråkig. Vaknat runt tio och vi tog en lugn morgon för att se bege oss till skidbacken. Jag invigde mina nyköpta snowboardskor som i storlek är större än mina förra (både i siffra och enligt mina tår) men som i fysisk storlek är mindre, då skon slutar innanför brädans kant! Inte helt fel det. Frihetskänslan kommer som vanligt proportionerligt med farten, minus den kontroll man har.. Ju högre fart som man har kontroll över = ju större frihetskänsla. Dessvärre var det lite problem med kontrollen idag, eftersom det var plus grader var det blött och då bildas lätt en massa spåriga hinder. Men det var roligt i alla fall, grabbarna tappade bort ganska omgående så jag åkte bara med syrran (utom sista åket med brorsan). Henne fick jag för övrigt livrädda. Nyfiken som hon är åkte hon till ett skyddsnät (som nog mer är ett hindra-er-från-att-åka-på-egna-äventyr-i-skogen-nät (som om det skulle hindrat oss för tio år sen)) och det dröjer inte länge innan ett spänne på hennes huva fastnat i nätet. Följaktligen håller hon på att bli strypt/hängd då snowboarden gled i väg under fötterna på henne!
Jag som befinner mig på andra sidan och en bit längre ner börjar åka åt hennes håll och så mycket uppåt det går, ändå når jag inte ända upp till henne, så jag ska knäppa av mig brädan och springa sista biten. Men vad tror ni händer då, jo, självklart går inte ena spännet upp så jag har knäppt upp alla utom ett då jag inser att det tar för lång tid att krångla med det. Så med bräda på ena foten, vinglandes i bara ett spänne (man har i regal två spännen per fot) hoppar jag uppåt i backen och får lös min syster.
I övrigt gick åkandet smärtfritt!

Väl hemma började förberedelserna inför kvällens gäster, Ewwe, Nelly och resten av familjen Fredrikssons. Det kom att blev en mycket trevlig kväll! Var så kul att få träffa dem igen, främst Ewwe och Nelly då... Nelly verkade mycket glad för sin påskhare som jag virkat åt henne, men snöret var det godaste, annars smakade hon även på öronen och ena framtassen.
Jag fick mer försenade födelsedagspresenter, ljuslyktor och en ljuslykta-eller-vas-vilket-man-vill och en bling bling sax!

Jag har försökt komma underfund med hur min lilla hypertunna (min mobil känns tjock numera) funkar eller främst hur det funkar att lägga in musik på den. Ursch vad jag känner mig oteknisk, tror det är lite Gustavs fel då han gör allt som har med teknik att göra. Jag borde nog försöka vara med mer, men det är inte så roligt...
Nu ska jag dra mig mot sängen och virka klart sjalen som mamma ska få i påskpresent (ingen risk att hon läser det här innan morgondagen om ens någon gång)..
Bilder på den senaste veckans skapelser och från kvällen kommer imorgon då jag är lite piggare..

Inga kommentarer: