tisdag, april 28, 2009

Digital tid - inte min grej

Nu borde jag egentligen åka spårvagn och vara på väg till tåget efter en annan föreläsning om dessa tillkrånglade regler. Men det gör jag uppenbarligen inte. Det skyller jag på den som uppfann digitalklockan! Det händer allt som oftast att säger en timme fel åt något håll när jag ska översätta från "digital tid" till "vanlig". Men så här skevt har det nog aldrig blivit förut. Jag ställde mobilen på halv nio istället för halv åtta (mitt tåg går tre minuter över nio)! Inte nog med det jag kommer inte på det heller. Utan snoozar lugnt i 20 minuter, tar mig upp i långsamt takt och gör mig i ordning. Det är inte förrän vid frukostbordet som Gustav kollar på klockan ett flertal gånger och sen nämner min miss..
Det var inte mycket att göra, ta tåget en timme senare var bara meningslöst. Jag skulle ändå komma för sent till den andra delen och åka i tre timmar för att vara med i en halv timme är inte direkt värt det. Jag får helt enkelt försöka få tag i någons anteckningar i morgon.

Det var tur att det inte var i går som jag försov mig, eftersom efter föreläsningen jobbade jag, Ida och en tjej som heter Nathali med vårt grupparbete. Enligt vår lärare skulle man lägga ner ungefär en halv dag på det. Av den anledningen blev vi så nervösa då vi blev klar efter 40 minuter att vi blev tvungen att gå och fråga läraren lite grann. Men det verkade som om vi gjort rätt. Men det återstår att se nästa vecka...

Igår kväll var det en små jobbig fotbollsträning. Jag kan inte begripa var min kondition tagit vägen, så dåligt tränade som jag verkar vara nu kan jag inte vara! Undra om pollen kan påverka andningen på något vis så jag inte får tillräckligt med syre? Störande är det hur som när det kliar och svider i ögonen och näsan kliar och är full med äckligt snor. Alla nysningar gör det inte hela bättre, än mindre att alla tycker jag nyser så löjligt... Som en liten kattunge säger Gustav.
Men det är bara att bita ihop och kämpa vidare. I kväll är det träning igen.
Skönt att vara ute på riktigt gräs i alla fall! Om än bollarna inte går lika rakt som är van vid på konstgräset...

Nu borde jag försöka plugga lite lagar, men det känns inte så inspirerande. Dels behövs det, som vanligt, städas lite i lägenheten. Har lite för mycket saker på Gustavs skrivbord sen ommöblering. Sovrum- och vardagsrumsfönstrena skulle inte må helt dåligt av att bli tvättade de heller...

Samtidigt som jag sitter och oroar mig för hösten. Tänk om jag inte kommer in på något av det jag har sökt. Vad gör vi då?
Dessutom har jag fått brev från bildjournalist som vill att jag ska skicka in bilder innan den 1 juni! Jag har inga bilder som är något att visa upp, jag vill lära mig ta bilder.. Filmerna jag gjorde eller åtminstone började på under gymnasiet är alla ett skämt.. Blä, vi får se hur det blir.. Får kolla om jag trots allt har något som går att visa upp eller försöka ta några bilder. Men min lilla digitalkamera är långt i från något man tar proffsbilder med, även om den duger för mitt behov...

1 kommentar:

Nordic Rockabilly sa...

om du är pollenallergiker/överkänslig så är du mycket tröttare under den första våren, det är vetenskapligt bevisat :P