lördag, april 18, 2009

Plugg och grillning

Igår var jag till skolan en sväng och lyssnade på de andras frågor. Var inte så mycket som gjorde mig speciellt mycket klokare, men jag fick lite hum om vad tentan går ut på i alla fall. Tråkigt nog höll vi på bara i en timme så det blev till att vänta i nästan två timmar till tåget skulle ta mig hem. Jag försökte läsa lite i en av böckerna vi ska ha tenta på, det gick väl lite så där blev distraherad av omgivningen. När tåget väl kom fortsatte jag läsa (efter att jag hittat en bra plats), men somnade dock efter en stund... Varmt tåg, skön musik och en bitvis tråkig bok.

När jag kom hem fick jag veta att middagsplanerna blivit ändrade till grillning tillsammans med "Mia" och tre till nitare (Gustavs klass). Inte mig emot, fast att jag hade dåligt samvete mest hela tiden för att jag borde faktiskt plugga.
Vi var borta vid slussarna och grillade engångsgrill, griskött och potatisgrattäng som vi värmde i kastrull över elden. Gott var det i alla fall! Sen sparkade vi lite boll och hade det allmänt bara bra. Mikael passade på att låna min streetsurfer och lärde sig ganska fort principen. Hemvägen var dock betydligt jobbigare, dels var mina ben ganska möra efter dit vägen sen skjutsade Gustav på sin pakethållare så jag vågade inte lifta med honom i uppförsbackarna (som gjort på dit vägen). Men halvvägs hem hörde jag en tigerraket bakom och vände mig om för att konstantera att det inte var någon raket. Det var min galna cyklist till pojkvän som sprängts sitt bakdäck på cykeln! Han skulle i kapp mig som fått ett litet försprång, men gjorde en hård inbromsning så gummit slets bort på däcket och det sa pang!
Jag förstår inte riktigt hur han lyckades, men han lyckas med det mesta då det gäller cykling..
Hur som blev det till att promenera hem den sista biten.

Väl hemma la jag mig i soffan och läste tills ögonen stängde sig själva. Då var det bara att låta kroppen och huvudet få som de ville.. Sova sova säng säng!

1 kommentar:

Petter sa...

Jag vill också ha grillat..
Gustav är inte rädd om sin cykels hälsa xD