torsdag, april 02, 2009

I'm walking on sunshine

Solen strålar dagarna i enda, låt det fortsätta så. Jag får en sån kick då det är ljust ut när jag ska kliva upp, visserligen kan det vara mysigt att äta frukost då det är mörkt och se hela samhället sakta väckas till liv. Men inget går upp emot att vakna av att solen tittar in genom fönstret.
Men bäst av allt är det ljust när man kommer hem från skolan, det är ljust till sju, åtta någon gång, vilket får mig att helt tappa tidsuppfattningen. Men vad gör det!

Nu är jag visserligen rätt trött, men det är mörkt ut också så. Jag har precis kommit hem från fotbollsträningen, den man aldrig behöver oroa sig för att inte hinna hem till... Men jag blir lite putt på mig själv, jag tror inte att jag tar i allt jag kan på träningarna längre. Vet inte varför, men det känns alltid som om jag skulle orkat göra betydligt bättre i från efter träningens slut... Tro om det beror på att jag börjat se min fotbollskarriär lite som över då jag inte kommer kunna spela till sommaren och inte vet hur jag ska göra nästa år... Jag tror jag ska försöka få med mig Ewwe på något skoj. Vi hade ett halv år då vi gick på gym för flera år sedan, något sånt kanske skulle vara något. Jag vill hålla i gång med någonting, men är lite oroad för att jag kommer falla tillbaka och att någon regelbunden träning inte ska bli av...
Viljestyrka, Rebecka, viljestyrka.

I skolan var det helt okej idag, två föreläsningar, den första handlade om vad publiken och media gör med varandra och lite hur våra vanor sett ut över tid samt olika sätt att mäta det på. Till exempel att morgonpressen och kvällspressen inte minskat så mycket i och med alla webbtidningar.. Den andra var med Britt Börjesson som jag förlåtit för sin otillgänglighet då hon har så roliga föreläsningar. Jag gillade hennes nästan svordommar över Lanz som de flyttat omkring på i radio vilket gör det svårt för henne att undvika dyngan...
På tal om svordomar, det sägs att de första orden som sändes i radio (i Sverige) skulle vara "jävlar annama" (eftersom det var strul med att få i gång sändningen). Hon tar upp lite roliga detaljer och berättar på ett levande sett och framför allt använder hon mick så man hör vad hon säger!
Jag har fått, köpa då, alla böckerna idag. Hade lika tur som sist och fick köpa allihop för en billig peng (600kr). Läste lite i ena i dag och den kändes intressant, men olyckligtvis somnade jag på mitt i läsningen. Kan ha berott på tågets lunga tempo, solen som gassade behagligt genom rutan och den sköna musiken från mina lurar...
Musiken är dock ett mysterium, jag kan inte dra mig till minnes att jag lagt i de låtar lyssnar på. Jag har aldrig hört dem tidigare och de går inte att hitta på min dator heller.. Tekniken spökar..
Lite tråkigt med böckerna är att jag inte har någon anledning att inte läsa dem längre, ingen anledning till mina virk och stickprojekt med andra ord..

Sen har jag min lilla komplettering jag borde ta tag i också, men jag har kommit fram till att hälften av det jag skrev måste ha varit bra. 3 var godkänt och jag fick 1,5.. Ska försöka tyda rättarens heroglyfter, sen tolka deras betydelse och sen sätta igång. Helgen kanske?
Sen borde jag börja på med den nya gruppuppgiften, morronzoo också. Vi träffades lite snabbt i gruppen och delade in vem som skriver vad och vilka som ska skriva ihop det senare och så.
Det kommer nog bli bra!

Inga kommentarer: