fredag, april 24, 2009

Pollen atack

Hur många växter som helst måste ha slagit ut inom bara de senaste dagarna. Min överkänslighet (tidigare allergi) mot pollen gör sig påmind genom obegränsat antal nysningar, snuvig näsa och otroligt irriterande kliande ögon.
Men jag är väldigt tacksam att min allergi har lagt sig. Ett tag var det så illa att jag behövde tabletter, nässrpay och ögondroppar. Vilka magiska droppar det var sen! De fungerade hur bra som helst. Enda nackdelen var att det var, sett till ändamålet, en stor flaska. Blev en massa droppar/medicin över och de höll inte till nästa år.
Annars hade jag gärna köpt mig en skvätt nu.

Vår bil är även den helt gul! Den ser nästan ut som en svensk flagga, men sen står den under ett träd också så. Lite typiskt då vi så nyligen tvättade den, men det gick ju relativt smidigt så vi får väl göra om det innan vi åker hem, helt enkelt.

Pollen är väl egentligen den enda ursäkt jag hade för att först sova bort halva dagen och sen vara inne resten av dagen. Kan visserligen skylla lite på den sena föregående kvällen också...
Jag och Gustav har roat oss med att byta plats på våra skrivbord i dag och jag är hel nöjd! Då mitt skrivbord är mindre än Gustavs blev vardagsrummet "större" och mer öppet, medan samma sak hände med sovrummet
Sovrummet blev mycket ljusare då Gustavs bord inte är svart och sen har han det ställt på ett sätt som gör det bättre helt enkelt. Det kommer bilder då det finns att tillgå!

Kvällen bjöd på en promenad ner till kanalen där vi matade fåglarna. Man kände sig väldigt gammal då, speciellt när man mötte halvberusade ungdomsgäng..

Inga kommentarer: