tisdag, april 14, 2009

Tillbaka i Trollandet

Då var man hemma igen, åtminstone enligt folkbokföringen. Tågresan i natt gick bra, trots att tåget var 35 minuter försenat till Sundsvall. Men givetvis lyckades tåget köra igen tiden så jag fick mina två timmar i Stockholm mellan 4 och 6 i morse. Blä, Gustav var gullig nog att hålla mig sällskap över telefon i en åtminstone en timme! Väldigt uppskattat!
Jag sov verkligen inte mycket på tåget, var så nervös att inte komma av och hamna i Malmö och sen var det ganska trångt också. Trångt är okej då man känner människorna, annars kan det vara lite obehagligt...
Jag har kommit underfund med hur man kan välja musik/filer som ska in på ipoden så jag hade lyckats lägga in en ljudbok! Boken som jag läste för inte så länge sen, Eragon Brisingr, fast på engelska. Hoppas verkligen att jag lär mig något då jag lyssnar...

Dagens lektion var ingen riktig höjdare, dels ett ganska flummigt ämne med en av våra kära doktorander från förra kursen. Sen var jag så sjukt trött, jag skrev inte ens tre rader på det lånade pappret och nickade till några gånger. Men jag har hört att man kan lära sig saker om man lyssnar på dem medan man sover också, så vi får hoppas att det inte var helt bortkastad tid i alla fall.
Det var väldigt skönt när lektionen var över och jag fick sätta mig på till Trollhättan. Lat som jag var fick Gustav komma och möta mig vid busshållplatsen, som är ungefär 50 meter från vårt hus. Men jag hade verkligen ingen lust att bära min tunga ryggsäck, som mamma fyllt med gott från frysen och källaren (älgkött, saft, gelé, tunnbröd och sylt), dessutom fick jag träffa honom lite snabbare. Tur att jag har en så snäll pojkvän!
Det dröjde inte länge innan jag hittade åt duschen och därefter tandborsten. Sen sov jag gott i några timmar, men blev inte riktigt utvilad ändå. Fast lite krafter fick jag nog tillbaka. Jag var ganska förvirrad när jag vaknade och tittade på klockan, halv sju och jag låg inte i samma säng jag vaknat upp i sist...

Sen gick jag och Gustav till mataffärn för att fylla på med frukt och grönt, främst så att lilla Tux ska ha något att äta. Det blev även lite yoghurt som mättade bra när vi kom tillbaka.
Nu på kvällen har jag bråkat med högskoleansökningen. Någon som är förvånad att jag, tidspotimisten söker skola näst sista dagen...
Men nu är det gjort i alla fall. Jag har sökt journalist (så klart), grafisk design (!), två 7,5 poängare som liknar det jag läser idag, bildjournalist och ett pr-program.
Tror till och med att jag har skrivit dem i den ordning jag som jag prioriterade dem, så nu är det bara att vänta på besked och lite mer aktivt börja söka lägenhet!
Nu väntar en stor, varm (förhoppningsvis har Gustav värmt upp en liten bit i alla fall) säng på mig och jag tänker inte låta den vänta länge till.

Jag skriver mer om helgen kanske redan i morgon (det har hänt allt för mycket för att mitt huvud ska komma i håg allt nu och för att mina fingrar ska kunna formellera meningar) och de utlovade bilderna är nu tagna, ska bara öppna dem i photoshop en snabbis så kommer de också!

Inga kommentarer: