fredag, april 03, 2009

Idéer om framtiden!

Äntligen helg! Dessutom är jag helledig imorgon! Ingen skola, ingen träning inga tider att passa överhuvudtaget. Fast ingen skola är väl inte riktigt sant, jag borde verkligen ta i tu med med fina omtenta och sen komma igång lite mer med rix morronzoo. Vilket jag visserligen har börjat lite på idag. Sen borde jag läsa mer i böckerna, de flesta verkar bättre än förra kursen. Hela kursen i sig verkar mycket bättre än förra. Jag finner mer spänning i radions tidslinje än i hur organisationer fungerar...
Jag gillar media mer än psykologi.

Idag hade vi en lektion om hur nyhetsurval sker och vad som påverkar det. Bra föreläsare och bra exempel. Dessutom tog hon upp särdragen för journalister och jag kunde checka av ganska många av punkterna, vilket kändes underbart! Men samtidigt lite oroande då journalistkåren är en så homogen grupp vilket gör att andra grupper blir underrepresenterade så kanske personer som kan öka mångfalden?
Men samtidigt så tror jag att människor som har ett intresse av media och samhället liknar varandra på fler punkter än just det intresset också.. Never give up your dream! Jag ska bli journalist! Fast jag har börjat fundera lite på i fall jag inte vill bli medialärare på gymnasienivå. Det skulle nog kunna vara sjukt kul. Jag skulle kunna ge eleverna den kunskap som jag ville ha, men inte fick, då jag gick i gymnasiet! Har en del idéer på uppgifter som skulle kunna passa att göra med en klass. Fast det yrkena går kanske att kombinera. Det är ju ingen nackdel med en journalistutbildning om man vill jobba som medielärare sen.
Så framtiden ser ganska klar ut, söka journalist tills jag kommer in (andra mediekurser att läsa om jag inte kommer in) och gå det. Sedan söka jobb som journalist med man läser någon form av pedagogik...

Jag kom hem redan vid två idag, vilket var skönt. Nu har jag återigen virkat slut på garnet på sjalen så jag har fått övergå till stickningen igen. Men nu tror jag att jag vet hur jag ska gå till väga, hoppas jag! Det känns i alla fall roligare nu när jag haft ett uppehåll, på typ en dag..
Nackdelen med att garnet tog slut var att sjalen inte är färdig än och garnet på Öb är mest troligt slut, igen, så jag ska dit imorgon och undersöka saken...

Kvällen har ängats åt fotbollsträning i solskenet. Träningen gicl faktiskt ganska bra, jag gjorde några mål och känner mig delaktig i vårt lags vinst! Vi delar upp i laget och spelar på slutet, de spelare i det vinande laget för poäng Sen räknas alla poäng ihop från alla träningar och den som har mest poäng vinner! Jag tror jag ligger ganska bra till, har vunnit de flesta gångerna, men vet inget säkert ännu...
Imorgon blir det promenad till slussarna, hoppas så att det är fint väder så jag kan ta många härliga bilder där. Sen tror jag nästan att Tux ska få komma ut en sväng igen.

Inga kommentarer: