lördag, april 04, 2009

Sol, sol sol!

Årets finaste dag, 20-25 grader och en mysig lång promenad till slussarna. Det blev lite lek med pinnar och otroliga naturvyer!
Vi tog en lång promenad, hela vägen bort till slussarna (dit man normalt cyklar) och gick omkring där lite. Det var så varmt och skönt att man inte kunde ha ens en sommarjacka på sig! Stundtals ville jag ta av mig linnet med...
Det var lika fint där borta som sist jag var dit. Fast lite mindre grönt, men våren är fin på sitt sätt den med! Jag älskar den där stubben jag sitter på, så gigantisk! Måste ha varit en magnifik ek som stått där..
Innan vi tog oss hemigen åt årets första mjukglass! Smakade väldigt bra i solskenet!
Sen fuskade vi och tog bussen tillbaka. Väl hemma åt vi en god påskmidsag med massa ägg, bröd och annat gott! Kvällen kommer att bestå av tv, lite dator och stickning. Troligtvis blir det lite mer jobbat på morronzoo också, jag har kommit på vilka som äger det på pappert i alla fall...

Inga kommentarer: