söndag, april 05, 2009

Misslyckad match

Jag måste sluta skriva om hur underbart det är med strålande sol, de två gånger jag gjort det har det varit grått dagen därpå.
Fast idag kom solen fram ganska lagom till min match, vid klockan tre. Men det var inte tal om att spela utan underställ eftersom det blåste väldigt friskt!
Jag fick starta som vänsterback och jag kan inte påstå att det gick speciellt bra. Det var mer än en gång som jag klantade till det ordentligt. Jag kan till exempel ta mig det första målet eftersom jag missade bollen så att en motståndare fick tag i den. Det är aldrig kul att fortsätta spela efter en sån dundermiss. Vilket givetvis syntes så i halvlek blev jag utbytt, bara förvånad över att det inte kommit tidigare.
Däremot får jag gå in efter kanske bara 15-20 minuter då en mittback blir skadad. Det gick väl inte så bra som det kan gå men ändå bättre än i första.
I bland känns det som om jag inte alls passar in i tfks spel, det liknar inte det spel vi hade i ruif, vilket krånglar till det en del. Men, men så kan det vara ibland.

I övrigt har jag inte alls gjort så mycket idag. Jag skulle hjälpa Gustav laga mat, men det slutade med att jag gjorde en äppelkaka. Sen har jag repat upp massa på min strumpa, det blev en på tok för lång hälkil då jag missuppfattade mönstret. Men nu har Lena (Gustavs mamma) tittat och hjälpte mig, så nu borde det bli bättre.
Lite surt att behöva börja om då jag har lite tidspress. På tal om enerverande tidspress, Öb har inget mer garn till min sjal. Så nu klandrar jag mig själv som inte köpte mer än ett nystan. Jag borde ha köpt tre! Så frågan är hur jag ska göra där...
Jag har börjat lite grann på min omtenta också, jag hoppas bara att jag kan få till det denhär gången. Förstår inte riktigt vad som är meningen att jag ska göra, men jag gör det jag tror att jag ska göra i alla fall!

Inga kommentarer: