tisdag, april 21, 2009

Fin bil och Tenta

Se vad fin bilen blev efter tvätten! Det gick åt fyra svampar med bilshampo till utsidan, men mest för att vi köpte billiga svampar på öb. Sen har vi dammsugit insidan och dammtorkat över allt där vi kom åt!
Vi kom på att om man bokar tvättstugan kan man ta vatten och ström därifrån! Helt perfekt, när bilen skulle sköljas av turades vi om att fylla hinkar och skicka ut igenom fönstret.

Nu luktar den bil och inte små surt som tidigare. Vi ska prova ättika tricket och se om vi får bort den sista lukten också. Sen har jag en doft gran som heter "new car" som jag fick av lillebror då jag tog körkortet, den kanske gör susen?
Nu är det även sommardäck på vår lilla vän, Gustav, Emil och Mikael fixade det medan jag och Tux vaktade vinterdäcken. (Han fick komma ut en stund idag och var väldigt nöjd med det.)

Idag har jag och Gustav varit riktigt duktiga, först har vi ju fixas med bilen. Vi upptäckte dock några rostfläckar vi ska försöka åtgärda då vi kommer norrut. Sen har vi tvättat massa tvätt också, dumt att inte passa på, då vi ändå bokat tid. Sen har vi till och med sorterat undan den!
Tux bur har fått en liten uppröjning och köket är dammsugit och skurat. Dammsugit är också toan och hallen, riktigt skönt att ha det fint omkring sig.

Sen var det ju tenta i dag med. Det gick, öhm, ganska bra tror jag, hoppas jag. Jag fick i alla fall min radiofråga så jag redogjorde för radions framväxt så gott jag mindes. Sen var det en fråga om offentliga handlingar, den fick jag nog också till ganska bra. Sen var det frågor om nyhetsurval, konsekvenser kring att få organisationer äger mängder av media och några till. Sammanlagt sex frågor med 3 poäng på varje, hälften rätt är godkänt. Håll tummen för att det gick bra för mig. Känns som om jag inte är helt chanslös i alla fall.
Det var nästan roligt att skriva, åtminstone den med radio då jag kunde en del. Prov är egentligen roliga i sig, det är plugget innan som inte alls är särskilt roligt.
Toaletterna var dock lite scary, det var ett svagt blå/grönt sken på dem så man knappt såg vad man gjorde, antagligen för att man inte ska kunna läsa fusklappar. Vilket man säkert hade kunnat ändå!

Efter däckbytet blev det en liten tur till Vännersborg (ca 1 mil bort) och hälsade på samt hämtade lite dator hos en av grabbarnas fd klasskompis. Eller lite, ena var stor som ett hus och vägde ungefär lika mycket....
Imorgon ska det lanas lite, spela diablo med massa folk, fast jag har skola och match som ska in i schemat också, men det löser sig. Får helt enkelt fuska upp min karaktär några levelar när jag kommer tillbaka.

Men nu är det sovdags efter en lång och nyttig dag!

Inga kommentarer: