torsdag, januari 01, 2009

Nytt år

De nya året inleddes med en lång skön sovmorgon. Därefter har jag knappt stuckit näsa utan för dörren. Min hesa hals och slemtrollet som bosatt sig där var kvar även i dag, så jag tog det lugnt. Byggde en hel del pussel, vilket har blivit något av en nyårs tradition. Om man tänker efter så är det ganska roligt med pussel ändå, en aning tidskrävande dock. Minns förra (eller förrförra) så satt jag och byggde långt in på natten. Relativt enkla, tidskrävande saker som man gör med händerna kan hålla mig sysselsatt i flera timmar utan att jag ledsnar I alla fall då det är en sak som kan bli klar...
Jag var ut med Tux en sväng då mamma tyckte att vi båda behövde lite frisk luft. Det var riktigt kallt ute så den tur blev inte särskilt lång.
Till middagen provade pappa sin racklet grill som han fick av mig i julklapp. Han tyckte den var riktigt rolig. Gott var det i alla fall, men säkert inte så nyttigt med tanke på all ost.

Efter middagen var det dags att inviga en av mina julklappar, rix fm-spelet Veckans Värsta. Det var riktigt roligt när vi väl fick grepp om reglerna och började komma på veckans värsta rutorna. Uppdragen (som vi hittade på själva) blev allt roligare, pappa läste en dikt med inlevelse och åt en macka med marmelad och oboypulver, mamma slickade i sig en hel glass, jag sprang runt ett varv nere på alla fyra och hoppade ett, Petter åt en apelsin utan att dela den och Josefin ringde upp Gustav och sjöng för honom.
Mycket skratt blev det i alla fall. Spelet får ett bra betyg, men inget som man spelar varje dag utan någon gång ibland och med "rätt" personer då det kan bli ganska privat.


Givetvis såg vi jubileumsprogrammet av Parlamentet. Till Josefins glädje var Björn Gustavsson med, själv tycker jag att han har svalnat en aning så jag blev besviken att inte Magnus Betner var med. Han är bra dels för att han är rolig men för att jag tycker att han har bra politiska åsikter (feminist, anti-dokusåpakändisar ect).
Kvällen avslutades med att jag och brorsan klarade sista banan på Time Splitters efter bara, trots vår ovana, tre försök! Då det gick så snabbt körde vi någon till bana också.
Imorgon borde jag höra av mig till någon av de jag lovat hitta på något med så att jag hinner med det också.

Inga kommentarer: