söndag, januari 25, 2009

Cykelägare och plugghäst

Det här har varit en ganska händelselös helg med boken "Kommunikation är mer än ord" upptryggt i ansiktet. Jag är riktigt less på den boken nu.
Överlag känns den som om den bara säger saker på ett för invecklat sätt och ska behandla allt tills det går runt i huvudet på en...
Ibland säger den helt idiotiska saker som är självklar för vem som helst; "Du bör följa upp med ytterligare läsning om du är verkligt intresserad". Ja, det är klart att jag tar reda på mer om jag tycker att det är intressant? Det är som att säga, "tycker du att det är roligt att spela fotboll ska du göra det."
Andra stunder använder den ord som man behöver leta upp något gammalt lexikon för att förstå. Har tyvärr inget exempel, då man läser 170 på 2 dygn är det svårt att orientera sig i boken..
Nu sist höll jag nästan på att skratta på mig, för de talade om att "lyssna på fresstyle" och "plocka upp e-post från amerika".
Fast jag antar att jag får skylla mig själv där. Jag valde ju att köpa boken begagnad med utgivningsår 1999 istället för 2008. Fast det stod 1999 på inköpslistan från skolan med så. Det är ganska otroligt hur mycket som har hänt på 2000-talet, speciellt då det gäller datorer, mail, msn, forum och community!

Jag har äntligen lyckats läsa allt jag borde ha läst tidigare i veckan. Men då hade jag inte direkt någon möjlighet, det är svårt att läsa utan bok. Men det får det vara värt, jag sparade över 600 kronor på att köpa begagnat så. 4 böcker 540 kronor..

Men lite annat än plugg har faktiskt hunnits med. Jag och Gustav har spelat Diablo II med "Mia" både i fredags och lördags kväll. Är på level 64 nu, om jag inte missminner mig. Är på tredje och sista, skitsvåra akten nu...
Ännu roligare är att jag numera är cykelägare igen, åtminstonde på pappret. Tyvärr är det inte min gamla pärla, men hoppet lever än. Ska fortsätta att nöta ut stolarna i polisens vänterum.
Jag och Gustav var in till stan i lördags och tittade samt pratade med en trevlig prick. Till sist blev det den dyrare av mina två alternativ, synd att det inte var den som var röd. (Se bild) Anledning till att det blev den dyrare (800 kr mer) var att det var bättre delar rakt igenom, dubbelfälgade däck, framlampan drivs med dynamo (den moderna sorten) och mitt hopp om att den ska hålla bättre.
Min förra cykel krånglade aldrig, bytte däck en gång, bromsklossor och vaijrar också bara en gång. Så jag hoppas verkligen att jag ska komma lika bra överens med den nya.
Innan tisdag kommer jag att ha provcyklat den för första gången. Den behövdes skruvas ihop bara, så jag sitter med mitt ägarbevis och väntar på ett sms...
I dag låg jag och läste i sängen så gott som hela dagen, Gustav låg bredvid med sin laptop och pluggade även han. Tux försökte driva oss till vansinne genom att hoppa upp i sängen, med hänvisning till tidigare incidenter får han inte vistas där längre.
Jag fick för mig att Tux ville känna sig delaktig, så till sist satte jag min garnlåda nedanför nattduksbordet och lät Tux vara på den. Det blev en bra lösning, han hoppade upp på nattduksbordet och åt upp Göteborgs välkomnande till nya studenter. Det är något mellan den kaninen, papper och kartong...
Lite roligt är att jag hittade ett nytt album på spotify av min barndomsidol, Markoolio. Som jag nu håller på lyssna igenom, det är kul att han ändå är en så pass bestående artist om man tex. jämför med idolmupparna som glöms bort när nästa idol börjar...
Nu ska jag försöka läsa lite mer eller göra något roligt!

Inga kommentarer: