tisdag, januari 27, 2009

Cykeln har anlett

Igår hade jag bara en föreläsning på 1,75 h. Det känns lite meningslöst att behöva åka in till skolan för så lite, speciellt då det är så flera dagar i veckan. Men det var inte mycket annat än göra att ta sig upp och resa de 1,5 h det tar att komma in till Göteborg.
Förläsningen var väl helt okej, men än så länge känns inget riktigt nytt. Ibland slänger han ur sig lite intressanta fakta, men som egentligen är ganska meningslösa att ha exakt koll på... (Fast meningslös fakta, gärna som innehåller siffror får en att verka smart och påläst.)
Det bästa som hände under föreläsningen var sms:et jag fick om att de satt i hop min cykel så jag kunde få hämta den!
Givetvis slutade vi så att jag precis inte hann med tåget som går vid tolv, bara för att jag ville hem snabbt. Nu jag fick så gott vänta på tåget som går kvart i ett. Vilket innebär att jag hade en halv timme att slå ihjäl inne i Göteborg.
Jag har kommit på en bra taktik. Jag går in i Nordstan sen går jag dit fötterna bär mig i en kvart, den resterande kvarten går ut på att hitta skyltar som visar mig vägen tillbaka till Centralen.
Jag har fått för mig att jag bättrar på mitt lokalsinne på det viset, ibland hittar man någon affär med intressanta varor med. Men jag köper ingenting, dels för att jag har gjort av med så mycket pengar denhär månaden redan, tänker främst på cykelköpet. Sen eftersom jag åker till Malmö i helgen och det kan vara kul att känna att man kan göra av med lite pengar då.

När jag kom fram till Trollhättan åkte jag hem och slog ihjäl en timme innan jag tog cykellappen och åkte in till stan för att möta Gustav. Han följde med mig och hämtade cykeln, tur det. Jag hade ingen större lust att åka rulltrappa med en cykel.
Min cykel var på tok för låg, vilket fick mig att tvivla på monterarens ögonmått. Han sa att den skulle vara lagom för mig och att jag inte skulle ha en större ram.
Så efter att nästan ha knäat mig i ansiktet kom jag till sist hem. Gustav hjälpte mig sedan att höja sadeln och därefter åkte vi iväg, tillsammans med Adam för att handla mat.
Vi for bort till Netto. Den affären är nästan katastrof, alltid världens kö till kassan och ett ganska dåligt urval av varor. Så iväg får vi fara iväg till vårat gamla kära Willys, där går det att hitta det man ska ha i alla fall!
Cykeln blev betydligt bättre när man fick möjlighet att sträcka ut benet. Handtagen är lite konstigt formade, inte runda utan mer avlånga. Fast det är nog en vanesak. Jag låser den noga med två lås varje gång jag går ifrån den och aldrig i livet att den ska tillbringa natten utomhus i osäkra Kronogården!
Ska köpa ett långt vajerlås när jag hittar något prisvärt så jag kan börja låsa fast den i stoplar ect...
När vi kom hem var det bråttom att få till någon middag innan min träning. Det fick bli pastasallad.
Kvällen avslutades med ett löpning med fotbollen. Ingen vidare trevlig upplevelse. Vi sprang tre varv var av varje var närmare 2 km. Första varvet gick bra, förutom att jag inte hade någon aning om riktigt var jag skulle. Tur att jag inte var först!
Andra varvet var långt i från roligt. Jag började känna av att jag borde inte ha ätit så mycket och så tätt in på träningen. Det är svårt att springa snabbt när magen gör motstånd!
Tredje varvet var inte mycket roligare, magen hade visserligen lugnat ner sig lite, men nu talade mina fötter om att skorna, eller snarare inläggssulorna, skavde.
Så efter att ha tvingat mig igenom det tredje varvet tog jag av mig skorna och tog ut sulorna, sen gick jag tillbaka till omklädningsrummet istället för att jobba dit.
Efter träningen fotades jag till hemsidan, de skriver upp de som spelar i laget.. Därefter hade vi genomgång om spelarsystem därefter bar det äntligen hemåt för att punktera skavsåren.

Inga kommentarer: