måndag, januari 12, 2009

Jag har byggt ihop en dator

Dagen avslutades med morotsfritters (som pannkaka morötter i) till middag. Sen började vi plocka med laptopen igen, jag får göra det mesta, men Gustav gillar att "lägga sig i". När det var dags att skruva fast delarna uppstod ett jätte problem, ingen av oss (ja, jag äger också verktyg) hade tillräckligt små mejslar.
Det blev en till promenad i blötan ner till Cheapy (ja, vi bor bara bredvid lågpris affärer). Där hittade vi ett fint torxset med 6 mejslar som fick följa med oss tillbaka. Vi köpte också en träskiva som vi ska förädla till skärbrädor att bränna på. Det ska bli olika presenter. Jag har kommit på idén om att vi ska ge personliga presenter i år. Tid är pengar, men då ingen betalar för ens tid för man ge bort sin tid i stället. Det är ju fint det med!
Dessutom är det lite roligt också.

Vi fick ihop datorn efter ett tag, men jag skulle vilja ha rätt på den som byggt datorn från första början. Vad är meningen med att dra alla kablar på det sättet de har gjort. Inte ens Gustav som är betydligt mer insatt i datorbygge än vad jag är tyckte det var särskilt logiskt.
Imorgon ska vi ta och testa om den fungerar, eller snarare om jag (vi) gjort rätt.
Vi har också hunnit med att sitta en hel del vid våra egna datorer i kväll. Gustav har gjort en formatering på sin dator (en av diskarna) och installerat en nyare variant av Windows Vista, dock en betaversion. Den verkar rätt okej, lite mer lik mac. Kan hända att jag också vill köra den senare, vi får se.

Vi har börjat planera lite inför veckan och det ser ut som om Gustav är ledig från onsdag till måndag. Så någon gång innan helgen ska vi till Överby och Göteborg. Borde ta och sms Kusin Johanna... Sen till helgen ser det ut som om det blir någon form av lan. Antingen går jag och Gustav över till "Mia" bara eller så drar vi allihop bort till kåren och är med på deras Smurf-lan. Vi skulle avvakta där och se.
Nu är det säng dags så kanske man orkar upp innan man ska gå och lägga sig igen.

Inga kommentarer: