onsdag, januari 07, 2009

Nasse (namngett av Gustav)

Det blev ingen mer klippning i förrgår, däremot i går kväll. Jag vet inte riktigt om jag är nöjd, har inte hunnit fundera så mycket över det.
Tidigare under gårdagen, som startade sent, var jag in till stan och träffade Mate (ja, han stavar med bara ett t, för det påminner mer om mat då). Efter en massa samtal och fika hemma hos honom gosade vi lite med deras marsvin. Sen väntade en promenad med deras söta hund. Vi kom då ganska nära en gemensam kompis, Jimmys, hus. Så varför inte passa på?
Han följde med oss på promenaden som nu bar tillbaka till Mate och bilen.
Efter att ha sagt hejdå till grabbarna och vovven for jag ner mot stan. Familjen skulle bowla. Otroligt nog gick det riktigt bra för mig, om man jämnför med de andra.. Jag ledde ett bra tag, men pappa var hela tiden strax bakom. På slutet kom han om mig och jag tror han blev segraren.
Därefter följde en mycket god och exklusiv middag på kinaresturangen. Otroligt gott var det och man var mätt i timtal!
När vi kom hem började pusselbyggandet på allvar. efter att mamma klippt mig och sytt klart mina trosor. Jag kom inte överens med varken mamma eller syrrans symaskiner, de bara kränglade så fort jag satte mig där.
Pusselbyggandet på gick ungefär till det att lokaltidningen damp ner i vår brevlåda.
Vi blev inte ens klar med pusslet, men vi kom bra bit i alla fall.

Nästa morgon eller fortsättningen på den, började relativt tidigt efter några timmars sömn. Jag och syster tittade på Super-Nanny och därefter byggde vi klart pusslet. Det saknas två bitar trots att det är ett helt nytt pussel, fast de kommer nog fram.
Vid tolv kom mamma hem, hon har fått slut på jullov nu. När hon åkte tillbaka till skolan följde jag med och gick på stan ett tag. Sen gick jag för att möta Gustav som kom med bussen från Kramfors.
Efter att ha lämnat hans packning (ungefär hälften så liten som min kommer att vara då det är dags att åka hem) i mammas bil gick vi på stan tillsammans.
Jag köpte ett till par skor, ett par mer vinter aktiga denhär gången och aning kvinnligare och finare än de jag har.
Sen tog vi bussen hem och fick äntligen betala rätt pris, vilket vill säga barn.
Därefter lagade vi tacos och Gustav började återigen jakten på mina gamla bilder. Det är ganska frustrerande att de finns där men att man inte kan komma åt dem. Sen visade det sig att det fanns en massa virus på datorn också, den har tydligen lekt bot åt illegalfildelning.. Elaka antivirusprogram som inte gör som det ska.
Vi får hoppas att det löser sig i morgon..
Nu är det dags för lite bastu och sen blir det nog att sova, vi är ganska trötta båda två.

Inga kommentarer: