söndag, januari 18, 2009

Skola imorgon

Nu får det bli ett kort inlägg för jag måste sova. Imorgon ringer mobilalarmet 06.30, skolan börjar imorgon och jag känner mig hyfsat nervös. Egentligen, varför? Träffa nya främmande människor har jag gjort förut, fast det var ett bra tag sedan nu. Ett tag sedan man hamnade i en ganska stor grupp nya människor som man ska komma överens med, eftersom man ska umgås ett bra tag fram över.
Jag har packat min handväska men sånt som verkar viktigt att ha med sig, som anteckningsmaterial och virkningen!
Jag har trots allt någon timmes resa. Jag åker så att jag är på plats nästan en timme i förväg!
Idag har det inte alls hänt speciellt mycket. Dagen har varit riktigt kort så, efter gårdagens sena spelande tog vi en ordentlig sov morgon. Men vi klarade i alla fall hela första nivån på spelet igår och min assissin Samira är strax över level 40 nu!
Jag har i alla fall sytt klart gardinkappan till vardagsrummet (se bild). Det gick ganska bra, trots att tyget gled en hel del. Gardinerna är inte lika spektakulära som de i köket, men de passar bra till våra cappucinofärgade väggar.
Sen har jag varit på fotbollsträning, utomhus, på konstgräs. Inte varmt och skönt dessutom började det småsnö i slutet på träningen också. Jag har verkligen fått dålig kondition under julen, men den kommer tillbaka om några veckor.
Nu har jag i alla fall ont i båda mina stortår, vill sig inte bättre än att alla fotbollsskor som passar klämmer på stortånageln. Jag skulle inte bli förvånad om jag saknar naglar på dessa två tår inom två veckor....
När jag kom hem, frusen, hade Gustav lagat en god middag (sådär vid åtta tiden), potatisgrattäng och kyckling hamburgare. Vi har ätit hamburgare mitt i natten under lanet så vi var ganska less på den traditionella hamburgaren...

Jag har mailat csn idag och gjort i ordning papprena till försäkringskassa så jag ska posta dem imorgon. När jag bad Gustav kolla igenom dem märkte vi att vi gjort fel. De dagar jag jobbat var i fyllda på fel lapp. Så jag skrev om datumen, så jag hoppas att det löser sig. Annars är det bara att börja om....
Men nu tror jag nagellacket har torkat så sängen väntar. Vill helst inte ha ringar under ögonen imorgon. Det handlar om att göra första intrycket, det brukar vara viktigt.... Håll tummen för mig imorgon!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Rebban! Hoppas att det gått bra för dig idag! Jag har fullt upp med slutklämmen på min uppsats nu, (och du får väl fullt upp med studier du med kan jag tänka mig...)men när det är klart får vi ta och ses. Kanske hälsa på vår släkting i Västra Frölunda? Kram

Anonym sa...

Hade du en bra dag? Verkar dina klasskamrater läskiga? :) Jag vill verkligen veta allt Bäcka! Hoppas att du har en spännande och lärorik utbildning framför dig.