tisdag, januari 27, 2009

Undanflykter

Lediga dag idag, riktigt skönt, om man bortser från att det faktum att jag borde läsa minst 60 sidor i "Kommunikation är mer än ord" och öppna nästa bok.... Bortse från det är precis vad jag har försökt att göra hela dagen...
Måste säga att jag åtminstonde gjort det med framgång! Idag har jag haft annat, tro det eller ej, betydligt roligare saker för mig. Att städa blev plötsligt väldigt, väldigt lockande! Jag har dammsugit och skurat i köket, gjort grundligt rent i Tux bur, städat toan ordentligt, sorterat tvätten, hällt ut tvättmedel i sängen, städat bort tvättmedlet, bäddat sängen och bakat en kaka.

Men visst är det lite så, när man har något som borde göras tycks allt annat vara mycket viktigare. Jag är lite less på att sitta still skulle jag tro, sitta still på tåget, på föreläsningen, framför datorn ect ect... Men det kan också beror på att boken inte känns så lockande, jag tycker inte om hur den förklarar och virrar till allt.
Det var samma sak under högstadiet (i gymnasiet behövde man inte plugga särskilt mycket), var det stökigt på mitt rum fick jag sällan någon arbetsro. Inte i fall det handlade om skoluppgifter...
Fast det är skönt att ha det rent och fint, Gustav som var i skolan det det blev fint i alla fall! Mitt skrivbord har under dagen blivit oroväckande tomt och nästintill rent!
Om ett stökigt skrivbord tyder på ett stökigt huvud, vad tyder då inte ett tomt på....

När Gustav kom hem fikade vi min kardemummakaka, riktigt lyckad samtidigt som vi planerade maten för veckan. Sen, tro det eller ej, läste jag någon sida i boken innan vi gick i väg och handlade det vi inte hittade på netto.
Tux har verkligen haft sina ryck idag. Speciellt då man verkligen tycker att det är jobbigt. Som när jag låg och läste innan jag klev upp i morse. Då skulle den rackaren minsann upp i sängen, hela tiden! Sen sprang han efter benen på mig och stannade jag så började han rabba!
Men stundtals ligger han bara på sin matta eller taket på reseburen... Han är bra söt, min lilla bebis!

Nu, klockan halv elva, är det dags för middag! Som igår blev det tajt mellan middag och träning så jag åt lite av gårdagens pastasallad.
Träningen gick bra, fast jag känner mig ganska sliten i kroppen. Men det går nog över...

Inga kommentarer: