fredag, januari 30, 2009

Mot Malmö

Så, då var fredagen äntligen här! Jag har precis packat klart, tror jag. Det är oroväckande lite packning, om man jämför med hur det brukar se ut när jag är ute på vift...
Man kan säga att jag försöker motbevisa mig själv att jag inte behöver ha halva garderoben med mig när jag ska någonstans...
Jobbigt värre är att jag börjat känna mig en aning förkyld. Näsan är igensmetad när man vaknar och det smärtar i halsen. Men jag försöker ta det lugnt och hoppas att det blir bättre snart, mycket snart.
Kvart i elva ger jag mig av här ifrån. Tar tåget till Göteborg och får vänta där i ungefär en timme innan det är dags att slå sig ner på tåget till Malmö. Vid femtiden kommer jag vara framme. Skönt nog har Matilda lovat att möta mig på stationen, annars kommer jag aldrig hitta...

Träningen igår kväll (natt?) gick helt okej. Var ganska roligt, om man stryker all löpning. Då kände jag verkligen att kroppen inte är helt frisk. Hjärtat slog så där tunga slag som bara betyder, "Stå still din idiot". Men det var bara att bita ihop och stå ut med att vara sist gång på gång. Var många år sen nu jag hade som vana att vara sist...
Jag får helt enkelt komma igen efter helgen med nya krafter och rätta till ordningen.

Nu ska jag snart kolla till brödet. Håller på att baka rågbaugetter igen, de är så sjukt goda. Fick receptet av mamma i början på veckan. Olyckligtvis lyckades jag och Gustav bränna de två första så det var bara två som blev ätbara. Gustav behöver bröd i helgen och jag behöver mina tågmackor!
Men nu ska jag se till att allt är i ordning!

Inga kommentarer: