måndag, januari 05, 2009

Innedagar

Här händer inte alls mycket över huvudtaget. Jag har i stort sett inte satt näsan utanför huset på två dagarna. Anledningen till det är kylan som inte vill vara det minsta nådig, idag har medeltemperaturen legat kring minus 25...
Vilket har inneburit en massa lugnt pysslande inomhus. Vi har bland annat provat mitt andra nya spel, som gick ut på att vinna hus. Det var rätt kul och går snabbt att spela. Vi har byggt ett roligt pussel, Wasgij, där man får gett motiv på kartongen, men inte det som motivet som pusslet blir. Det kan vara antingen vad någon av de som är på bilden (på kartongen) ser, eller vad som händer i framtiden/dåtiden eller någon annan fantasifull lösning. Roliga är de i alla fall.
Vi har också byggt ett av pappas föräldrars gamla pussel. Ett riktigt underligt pussel, det fanns bitar som, medvetet, var formade som båt, svan, skurk, sax och hjärta.
Det var ganska roligt det med, fast bitarna ville inte riktigt sitta fast i varandra. Det var inte det att de inte passade, för det gjorde de, men de satt inte fast i varandra.

Det har blivit en del pussel för sig själv också, jag har läst mer än hälften av min bok och gjort klart mina lovika vantar helt nu. Väntar bara på att de ska torka, tovade dem lite i gårkväll…
Jag håller på sticka en mössa, av garnet som jag fick av Gustav i julklapp. Jag hade hittat ett fint mönster jag vill göra, men jag förstod inte riktigt hur man gjorde det. När jag frågade mamma trodde hon att det inte skulle bli något bra, dels för att jag stickar runt, runt (med strumpstickor) och dels för att ”garnet har så pass mycket mönster i sig själv”. Så nu blir det mosstickning, lite mer tänka än bara räta maskor.
Det kommer inte bli den perfekta mössan som jag fortfarande försöker utforma. Men den kommer att matcha mina vantar!

Jag har försökt höra av mig till mina vänner, men de svarar fortfarande inte. Men en annan, Cheri (aka Häxan) som jag pratat tidigare med om att gå å fika har nu gett morgondagen som förslag. Så imorgon, någon gång, ska jag in till stan och fika med henne. Jag har inte träffat henne på ungefär ett år nu, om inte längre… Bland annat så var hon i väg till Usa, sen har det var en del annat också..

Inga kommentarer: