fredag, oktober 30, 2009

Nytt jobb och massa skolborden..

Vad tråkig jag känner mig nu och dåligt samvete för skolan har också. Blubb!
Jag har varit hemma sen torsdagmorgon nu och jobbat. Allt är nytt på jobbet och allting är i oordning det enda som är samma är mackens geografiska position och personalen.. Ja, priserna stämmer någorlunda de med, förutom bensinpriset som ständigt åker berg- och dalbana. Ny grill och allt vad det innebär, ny planlösning, varorna på andra platser, kassdelar har spritt ut sig, ny kaffeautomat (som inte sprutar ut varm choklad åt mig, nej nu får man minsann röra ner sitt pulver i varm vattnet själv!), nya toaletter... Nytt, nytt, nytt! Visst det är jätte fint och fräscht, men det är inte "min" mack längre..
Sen den där Stockholmsnissen som var där och skulle installera oss och försök ta bort våra tio kornerspåsar från disken. Ni ska tro att han gick bet på den uppgiften. De påsarna hör till macken och kommer inte att försvinna!
Det blev i alla fall tårta idag för att fira att hantverkarna försvinner... Det mesta sånt jobb är klart nu, är väl lite rörmokeri som återstår. Sen blir det massa jobb med att byta kylar, sätta in nytt lösviktsgodisställ och massa annat spännande. Ska bli intressant att se vad som hunnit hända till nästa gång jag ska jobba igen.. Marie sa något om till jul...

Men på tal om att jobba, såg i dag att jag missat genomgång av artikeln jag svor så mycket över.. Det var då typiskt.. Men jag tjänar i alla fall pengar. Får undersöka vad som händer med mig nu.. Dessvärre är ingen av mina klassisar online på msn, men jag hinner kolla upp det med.
Sen borde jag fin putsa meideporträttet av Power Magazine och maila iväg allt till killarna.. Sen borde jag börja med adoptionsnyhetsbrevet..
Ursch, det är jobbigt när man borde så mycket.. Nu ska jag i alla fall spela timesplitters 2 med brorsan.. Vi ska klara hard!

Inga kommentarer: