måndag, oktober 05, 2009

Renoveringen går framåt


Aj aj aj, idag fick jag mig en liten pekpinne.. "Jag har inte sett några utlovade bilder.." Faktum är att jag inte haft så mycket tid över för att pyssla ihop mina bilder... Men vad gör man inte för sin publik...
Det är inte riktigt färdigt ännu, så jag bjuder på en före- och mellanbild.
Än så länge har det gått bara fint, en liten felberäkning på en hink spakel och två hikar färg för senade oss en kväll och en morgon. Vem har kommit på att byggaffärer ska öppna elva på söndagar och inte tio?
Vi hade en tub spakel och det räckte bara till några hål på de två betongväggarna samt att fina till de två med gipsskiva. Vår hink med färg räckte bara till gipsskiveväggarna, så dte gick ganska jämnt upp den kvällen.
Men idag är det färdigmålat, tack vare Gustav (som inte haft någon skola att gå till idag), men det får ni inte se förrän jag fått dit mina små detaljer...


Inga kommentarer: