lördag, oktober 03, 2009

A man in the house

Nu är min pojke äntligen här! Fast det har han varit några dagar nu. Men idag är det lördag, helg, ingen skola så idag kan vi hitta på något. Typ fixa i lägenheten. Han har underkänt och gjort om en massa här redan.. Sen funderar han över varför saker inte är där han lämna dem.. Jag tror det beror på att jag faktiskt har bott här i två veckor utan honom...
Han har redan hunnit förvirra både mig och Tux genom att "slå ut" en vägg. Kanske inte så våldsamt som det låter, han plockade bort en spånskiva från garderoben så numera kan man gå från sovrummet direkt in i klädkammaren.
Visserligen bestämde vi det de första dagarna här, men det är ändå ovant. Tux hade tittat jätte förvirrat på Gutsav när han gått in i sovrummet med kom tillbaka från hallen. Stackars liten!
Tur att matte kom hem och visade honom den lönngången...

Igår hade jag redovisning på Trycksaken. Några till saker jag missat upptäcktes, men läraren sa att jag skulle vara nöjd med min trycksak och det bådar ju gott.. Dessutom är mitt C på tentan numera ett B. De hade glömt räkna ihop de båda delarna.. Så nu har jag två poäng över gränsen. Helt perfekt. Nu känner jag mig betydligt mer nöjd. Så jag hoppas på ett A eller B på trycksaken så har jag ett fint betyg där!
Nu är det som sagt helg och på måndag börjar tidningsredigering. Det är nog något jag kommer att få nytta av i mitt framtida yrke...

Jag har hunnit virka en hel del nu. Lyckades göra en hand/arm som liknar den första och två öron samt en svans. Kaninen har tagit form. Ett helt nystan gick åt. Nu behöver den lite personlighet genom ansikte och kläder (?).

Idag hade jag tänkt pyssla om några blommor lite. Gustav tog med sig en stor säck jord hemifrån som vi tackar för. På tal om hem, igår tittade min familj in på lite fika och lite byte. Flera påsar med diverse mot 6 grape... Sen klättrade jag för första gången över räcket på balkongen. Jag ska definitivt köpa en repstege att ha där. Kan alltid skylla på att det är en utrymningsväg vid brand...
Vi ska också ner på stan en sväng, in på Beijer och hämta min fogsvans. Man får en gratis som nyinflyttad i Sundsvall. Jag gillar nyinflyttningskuponger!

Inga kommentarer: