torsdag, oktober 01, 2009

Kampen går vidare

Jag misstänker att det är något fel på vitlöken jag köpte, eller på mitt luktsinne.. Den luktade inte vitlök - den luktar ingenting. Men fick ändå ligga på mitt nattduksbord under natten. Jag får helt enkelt fråga Gustav ikväll. Äntligen ska han komma hit. Jätte jätteskönt. Han har lovat att ta hand om sin lilla sjukling.
Men för övrigt mår jag mycket bättre, fräste ut minst ett kilo snor i morse. Jag har hört att snor består av döda baciller och döda vita blodkroppar. Så på det sättet måste det ju betyda att min kropp faktiskt gör motstånd mot bacillerna...

Så jag håller på vädra alla sängkläder nu och ska byta lakan. Dessutom har jag bestigit mitt egna mount everst i diskhon.
En promenad har jag också hunnit med, till hemköp för att köpa billig grape till mig och mamma. De kommer förbi en sväng imorgon med lite utlovade saker. Bra att ha något att byta med.
Sen har också hunnit ta soffbordet i besittning, där ligger nu 1000 puzzelbitar och väldigt få sitter ihop...
Tux var vänlig nog att försöka hjälpa till, dessvärre hädde (älskar det ordet) han ner betydligt fler på golvet än han lyckades sätta ihop... Men det är tanken som räknas, i alla fall i hans fall...
Just nu sitter han på hobbybordet och putsar sig. Han tycker det är jätte roligt att det står två skrivbord, två trådbackar (med mitt garn i) och tre stolar så pass nära varandra att man kan leka inte nudda golvet på dem..

På tal om garn, mina ögon börjar känna sig redo för lite virkning igen!

1 kommentar:

Ann sa...

du sa inte vilka stickor du använde men jag började med för små och nu kör jag med.. 5,5 så det var ju rätt nära. 6 hade vi inte. :) Det går framåt, snart är garnet slut och Daniel kräver att vi fixar mer så den blir längre! HAHA

glömt saker? måste vara Daniel??
Okej. Jag kan ha glömt min lilla handduk? Något mer kommer jag inte på nu. Berätta gärna!

Bilderna på shoppingen ska jag fixa. är lite lat. Typiskt.