söndag, september 13, 2009

Två människor i lägenheten

Nu var det (äntligen) slut på alla nollningsaktivter, nog för att det varit roligt. Men nu ska det bli skönt att få en vardag. Dessutom så är det tenta nu på torsdag!!
Men jag känner ändå att det kommer att gå bra, än så länge har det varit så mycket basic.. Jag fick dessutm böckerna i fredags så jag har hunnit läsa det vi skulle i ena i alla fall. Så, två kvar. Fina böcker är det, Effektiv Visuell Kommunikation var väldigt härlig att läsa. Bra radavstånd, bra antikva, radlängd, kontraster och allt annat som man nu ska tänka på när man redigerar text... Mycket talande bilder också.

I dag har jag städat upp efter gårdagens pyssel med utstyrseln, vilket verkligen behövdes! Sen läste jag massa i boken, tills ögonen inte vill mer. Dags för en kreativ paus; bakning!
Men istället för en kaka, blev det tre olika sorter. Lika bra när ugnen är varm. Det är så man måste tänka nu när vi betalar för varje liten kilowatt... Det blev äpplemuffins (har fått fallfrukt hemifrån), en tuppakaka med rödvinbär (som jag plockade med mig i flytten) och äppelbröd. Men det tror jag blev misslyckad på grund av lite distration så den fick så för länge i ugnen... Har inte vågat undersöka saken närmare.
Jag har dessutom fått sällskap i lägenheten nu, mänskligt sällskap! Älsklingen är äntligen här! Han hade med sig lite krukväxter, som vi tackar hans föräldrar för, lite lampor och ett vitrinskåp som är Linneas, men också en fin blombukett till mig (Tux fick färska morötter)!

Så idag fick jag sällskap till middagen, hamburgare. Sen kom mamma och syster förbi då de var på genomresa.... Resten av kvällen har bara varit lugn, vi har byggt ihop skåpet, tagit hand om blommorna och badat. Nu börjar det bli dags att krypa till kojs, ska upp ganska tidigt i morgon. Hyresvärden kommer vid niotiden och ska diskutera tapeter och golv med oss. Håll tummen att det blir mycket som ska göras om!

1 kommentar:

Ann sa...

Hej!
Gud vad roligt att snart få träffa dig. Om Herr G är med eller inte spelar mindre roll, du är den viktiga. ;D Men det vore iofs kul att träffa honom! Vi får se helt enkelt.

Jag ringer dig någon gång nästa vecka så kan vi få lite mer klarhet i allt.. eller något sådant. ;d