onsdag, september 16, 2009

Kreaktiv paus

Min gärna behövde vila lite från alla typsnitt och regler hit och dit. Vad passar då inte bättre att sätta ihop lite bokstäver själv?
Gustav har åkt hem så nu är jag och Tux helt ensamma igen. Det var riktigt trevligt att han var här, nästan så man hunnit glömma hur det är att bo tillsammans, det var ju ett tag sen sist..
Vi hann få bättre ordning här och det finns nu lite mer blommor, lampor och Linneas gamla skåp. Så det börjar kännas mer och mer som ett hem. Lite tråkigt, eller ja, mycket tråkigt är att kvartersvärden inte var fullt så medhållande som vi hade hoppats. Inget nytt golv på toan trots de vidriga fläckarna! Hade det varit vilket annat rum som helst så hade det säkerligen blivit åtgärdat...
Inte heller fick vi några nya tappeter eller vit färg... Inte nu i alla fall, kanske senare. Annars får jag väl helt enkelt tapetsera om själv, jag vill inte leva med revor, stora fläckar av flott och annan skit på mina väggar!

Däremot fick vi i alla fall en till plåt (helt ny!), en ny toasits, upphängning till dusch munstycket, två nya fruktlådor och lite smålagningar på andra ställen.. Men det är svårt att vara glad åt det lilla när badrumsgolvet ser ut som det gör...
Jag fick trösta mig med att fara till Ikea och köpa badrumsmattor och lite krukor. Dessutom köpte jag en quick knit/sticklisa som jag varit sugen på ett tag, jag behövde helt enkelt skingra tankarna. Men quick vet jag inte direkt om jag skriver under, nog stickar jag snabbare med en rundsticka! Jag tycker dessutom att det blir så glest mellan maskorna..
Det blev en liten mössa, tänkte se om Nelly kan ha den innan jag gör fler.
Sen är det ju faktiskt tenta imorgon, tror ni att jag borde plugga?

Jag tror ändå att jag har fått ett bra grepp om typografin och dess termer, men värre är det med språkriktigheten. Jag brukar gå på det som låter bra..
Om det ändå vore så enkelt...

Inga kommentarer: