måndag, september 07, 2009

Kemikaliernas dag

Mina fingrar är alldeles flådda och sköra.. Klorin är rätt starkt, men vad vita vår utemöbler blev! Tyvärr glömde jag ta någon före bild, men jag ska se om jag inte missat någon fläck så ska ni få se vad duktig jag varit som blekt.
Sen har jag målat med hammarlack också, gardinsstångshållare. Dumma Ikea hade slutat med våra gardinstänger! Så det fick bli svarta i samma stuk istället, men då fanns inte dubbla hållare i rätt färg. Som sagt, hammarlack.
Sen har jag oljat in allt i obehandlat trä som jag kommit över.. Fint blir det i alla fall.
Min lilla älskade Tusse tyckte tydligen att matte hade för lite att göra så han hoppade upp på fönsterbrädet och välte ner vår största blomma!
Min nyaste dessutom, fick en High Chaparall av mormor som växt i från hennes fönster...
Det blev bara att kila över till macken och införskaffa lite kontaktlim och laga krukan. Mitt i alltihopa kommer ett gäng småflickor (en av dem bodde i min lägenhet innan mig) och vill hälsa på Tux...

Sen har jag sorterat de mesta av mina kläder nu också, börjar kännas riktigt bra. Nu är det mest hobbyrummet som behöver sig en rejäl omgång. Men det får bli imorgon, eller en annan dag... Sen måste jag besegra källarmonsteret så jag vågar mig ner med lådorna. Låsen bara krånglar med mig där nere så jag tycker inte om att gå dit...

På tal om kläder, utklädningskläder.. Jag har kommit (eller fått lite hjälp) på vad jag ska vara på sittningen. Men avslöjar inget här, bilder kommer senare. Fransmannen känns också ganska uttänkt nu... Nu måste jag bara invertera och besöka myrorna. Det här ordnar sig!

1 kommentar:

Anonym sa...

När kommer det bilder på lägenheten då? Kram på dig!