tisdag, september 08, 2009

Mitt Franska Jag

Jag känner mig generös ikväll och bjuder på en lite förhandsvisning av mitt Franska Jag! Vad tycks? 125 spänn på Myrorna, inte alls så billigt som jag hoppats. Jag hoppas jag får anledning att klä ut mig till Fransman någon mer gång i mitt liv.
Till min lycka hittade jag Gustavs "skräpbyxor" i klädhögen (ja, det är extremt stökigt här) på toalettgolvet. Svarta och inte så tajta som alla mina andra, de i kombination med ett par hängseln för färdigställa min täckmantel!
Imorgon kommer att bli kul. Bara jag kommer ihåg att köpa en baugett med, hoppas det finns lång, helst över en meter! Fatta vad praktiskt att ha mat med sig. Egentligen borde man väl ha en flaska fint vin med, men det känns ju dåligt bortkastat. Dels dricker jag inte ens vin, champangimitationer kan funka, sen lär man ju knappast få ta med sig det på krogen.. Så det skippar vi.

På tal om vin, jag är så glad att jag blev av med en av mina "stundentviner" idag. Tog med den till grillningen och drack lite mer än halva (en liten liten flaska) sedan var det en kille som blev överlycklig för att han fick den..
Grillningen var inte direkt någon höjdare och ingen fotboll som jag taggat så inför blev det heller.. Det sög. Tidig kväll för mig och Sofi, det blev lite popcornmys hemma hos mig istället. Betydligt trevligare!

Idag fick jag för första gången personlig post i dörrinkastet! Mitt mecenatkort, lite snyggare än det som jag hade i Göteborg, däremot känns det som om alla kårers kort ser likadana ut...
Men betydligt snyggare än passerkortet är det i alla fall, men vem designar ett kort skarpt gult med svart text. Allt annat än smakfullt....

Mina fingrar känner fortfarande av gårdagens klorin, det är helt sjukt. Jag tror alla i mina fingrar dog och nu får jag västvärk då det kommer nya? Tänk om det blir någon läskig mutation!!
Jämför man med mina mindre utsatta fingrar så är de betydligt varmare.. Minnesnotering; klorin = använd handskar.

Jag har fortfarande inte kommit på någon bra filmkaraktär. Kändes som om jag hade det igår, men efter lite övervägning kom jag fram till att det är ganska töntigt att klä ut sig till en trasdocka. Dessutom inte hel lätt att få tag i kläder heller. Så alla förslag tas emot med öppna armar!
Jag ska kika lite på xmen och sagan om ringen, där kanske det går att hitta någon. Någon biroll som inte är trådsmal med långt hår.
Varför har ingen filmhjältinna kort, brunt och ostyrigt hår??

1 kommentar:

Nordic Rockabilly sa...

du behöver inte ha vin! köp en flaska fläder/äpple/päron cider eller en flaska pommac eller champis ;)