fredag, september 18, 2009

Oj, det var visst skola idag!

Då var det slut på lovet som jag hade i går efter tentan. Nu är det full fart med skolarbetet igen..
Hela denhär dagen har varit ett enda uppvaknande ifrån min slöhet. Min sömn har blivit rubbad så jag vaknar alltid vid sju tiden. Denna morgon inget undantag, jag ville inte kliva upp men det kändes som om jag skulle kunna somna om heller. Klev i alla fall upp för att ge Tux hans frön, då hör jag hur telefonen ringer. Jag traskar vidare in till vardagsrummet (där jag tydligen lagt den) insvept i mitt täcke. Ett främmande nummer från Sundsvall som jag för några dagar sen hade ett missat samtal i från. Jag svarar och det är en snickare som undrar om han kan komma och byta min badrumströskel. Visst säger jag och springer som en skållad råtta efter kläder. Jag hann till och med borsta tänderna innan han dök upp. Dessutom hann jag få reda på att jag visst hade lektioner idag. Jag som läst eget arbete på schemat, men Sofi hade läst även det finstilta om att vi kunde få handledning idag. Så fort snickaren skrämt livet ur Tux med betongborren och därmed var klar blev det återigen fart på mig. En halvtimme till vi började! Jag hade inte ätit någon frukost, duschat som jag borde ha gjort eller sminkat mig. Bråttom bråttom!
Jag och min cykel slog minsann rekord på sträckan Bruksgatan till Mittuniversitet!
Men jag kom samtidigt som Sofi i alla fall, Gill var också där. Men sen var vi de enda.. Jag var inte glad, jag hade hunnit få i mig något mer än en tallrik med mjölk och flingor...
Inte ens läraren var där. Han kom en timme senare och därefter trillade några fler från klassen in.

Men nog har jag hunnit få en hel del gjort även om jag inte hade så mycket nytta av handledningen. Det kommer att behövas sen när man väl bestämt vad man ska göra..
Jag skrev i alla fall ut alla texter och klippte dem till enskilda block för att få en bättre översikt. Nu har jag satt in dem med gem i dummy, givetvis har jag flyttat om dem lite grann. Jag har till och med börjat klistra in lite indesign och lagt upp sidorna... Jag har bestämt mig hur många jag ska ha, men funderar på att lägga till ett blad till..
Sen har jag kommit på ett tema jag vil använda mig av, men det kräver att jag lär mig illustrater lite kvickt.. Så vi får se hur det blir med det, jag får ta det i sista hand...
Jag ska nog ta en paus snart, jag kommer få fyrkantiga ögon annars. Har i princip stirrat på en skärm sen 8 i morse! Dessutom fick jag massa trevligt garn i underbara färger av Lena i går som jag är sugen på att virka av. Helt perfekt för tawashi! Tack så jätte jätte mycket!

På tal om igår, det var trevligt med lite folk i lägenheten, det tyckte Tux också som flörtade till sig mängder av kakor av Carro. Carro som i sin tur envisades med att kalla honom kisse misse. Jag måste erkänna att jag föredrar det framför Hasse smeknamn på Tux; Steken/ Förrätten...
Bio då, ja, känns som om vilken film som helst hade varit bättre. Den kändes väldigt långdragen och jag hade små svårt att hänga med. Det blir inte lättare när man knappt ser skillnaden på de goda och de onda. Jag gillar kontraster och unika detaljer som skiljer ut dem. Ärret på Johny Deeps kind var jätte bra, när man väl såg det...

Inga kommentarer: