torsdag, september 24, 2009

Åter i Sundsvall - Basket staden

Så var man tillbaka i Sundsvall, bussresan med Tux gick lika fint som vanligt. Han är helt otroligt bekväm att resa med, så länge man tar av gallret. Min kanin gillar inte galler, men han ligger ändå i sin bur. Man öppnar, han tar sig ut och upp i mitt knä, tittar sig omkring en stund för att sedan hoppa tillbaka till sin bur och lägger sig till rätta där. Helt fantastiskt.
Handledningen gick också bra! Jag kommer att kunna använda pappret som jag fick av mamma fast att vi inte vet vilket fabrikat det är... Dock ska jag väga det, måste bara hitta en bättre våg än vår badrumsvåg.
Själva designen blev inte helt sågad den heller, jag ska ändra om graden på texten lite, får lite mer marginaler. Men annars så funkar det. Sen var det ju det där med framsida. Jag har en idé så det fixar sig det med!
Det här var en riktigt rolig uppgift och massa tid har vi fått också. Men samtidigt kan det vara lite jobbigt med mycket tid, då måste det ju bli perfekt!

På vägen hem från skolan var jag in på affär'n och köpte morötter till Tux och lite andra basvaror. Imorgon kommer underbara Ann och Daniel hit. Ska bli jätte kul att få träffa Ann igen och se vem Daniel är...
Vi kommer att ha en helt underbar helg och har vi riktigt tur så kommer Gustav också hit.. Han har för övrigt sagt att han ska bo här hela nästa vecka! Vad jag längtar. Dels bara efter honom, då han är värkdens bästa, men också att slippa vara själv här så att det blir någon ordning. Lite rutiner, det är inte kul att bestämma allting själv speciellt då ingen annan bryr sig om vad man har bestämt.

Ikväll hade jag tänkt städa upp lite grann, jag tror det ligger en halv Tux under soffan i vardagsrummet. Har jag nämnt hur mycket päls han försöker fäll på en och samma gång?
Men förutom den roliga uppgiften städning (som bara är kul precis innan en tenta) så ska jag skämma ut mig på en basketplan. En och en halv timme basket, borde inte det räknas som att utmana ödet?
Sist jag spelade basket "frivilligt" var väl i sexan på någon rast... Undra hur det ska gå, då kunde jag i alla fall träffa korgen. Men det kan jag nog inte längre. Men vad som helst är bättre än handboll och volleyboll.
Förhoppningsvis är jag inte ensam om att vara dålig.
Är man så dålig att det inte kan bli värre kan man bara bli bättre. Är man inte fullt så dålig kan man vara glad för att det kunde ha varit värre!

Sen kanske det blir lite virkning i kväll, jag har börjat virka en kanin på frihand. Det skulle ha blivit en ankkropp....

1 kommentar:

Nordic Rockabilly sa...

Gå till närmaste paketutlämning och väg papperet på vågen där! dom är jävligt precisa ;)