tisdag, september 22, 2009

Kändiskoll lika med noll

Så var det bevisat, jag är helt bakom flötet då det gäller kändisar.. Jag hade ett samtal med Gustav när jag satt på bussen till Sollefteå igår. En parallel klasskompis till mig hade gift sig, så vi kom in på det ämnet. Gustav hävdade att man inte kunde gifta sig utan att senare skilja sig, men att man kunde vara sambo hela livet.. Då frågade jag vad han grundade de och fick till svar att alla kändisar som gifter sig senare också skiljer sig. Varvid jag svarade att de inte kan gälla mig eftersom jag inte kan någonting om kändisar och är totalt ointresserade av deras liv. Vilket Gustav bevisade genom att fråga mig om jag visste vem Anna Anka - det hetaste inom kändisvärlden just nu- är.
"Är det någon i Kalle Anka?" Och där var saken avgjord, Gustav skrattade gott och förklarade att det var någon ung svenska som gift sig rikt i Usa.

Nej, jag nöjer mig med att känna till Johnny Deep, David Radcliffe och Mikael Persbrandt!

2 kommentarer:

Ann sa...

Skönt att känna att vi är på samma nivå. Kändisar och skådespelare har liksom aldrig varit något jag lagt på minnet. Dock vet jag, tyvärr, vem Anna Anka är. Haha. Kram

Sofi sa...

"En parallel klasskompis..."
Blir det inte lite fel där? Vad hände med språkrikigheten?