fredag, september 18, 2009

Minnen och framtid

Det har stått ganska stilla med skoljobbande nu ikväll, men det är ju trots allt fredag.. Jag får helt enkelt komma igen imorgon! Det vore bra att få massa gjort eftersom jag dels funderar på att åka hem en sväng nu i veckan och dels får besök nästa helg. Min underbara Ann och hennes kille kommer hit, ska bli så sjukt kul! Jag är ju så bortskämd med att träffa Ann en gång per sommar - minst. Men i år var det inget läger varken för henne eller mig, väldigt konstig känsla...

På tal om läger, jag har funderingar på att bli kårare i overall, det verkar ju vara som scouting fast i storstadsdjungeln i stället för urskogen... Men vi får se vad jag hinner med. Jag måste i alla fall börja träna nu, vilket innebär att jag måste ta reda på när träningarna är. Jag har ju trots allt betalat avgift för sportföreningen. Fotbollen - Här kommer jag!
Det har det också varit skumt att inte haft i sommar, men ändå rätt skönt att slippa stressa till träningarna. Men tomt.

Ikväll har jag bekantat mig med garnet jag fick av svärmor. Vårt första möte resulterade i en två färgad tawashi, den hade blivit tre färgad om jag haft ett till ben att tillgå. Glömde i min iver att man måste göra nystan av härvor, så för att det inte skulle trassla sig på tok för mycket...
Nu kommer jag på mig själv i en gammal vana, jag ska inte blogga handarbete här längre. Min och syrrans gemensamma skaparblogg är äntligen på gång att bli något... Men ni ska inte tro att ni slipper handarbete helt här, det har trots allt blivit en del av mig genom åren...

1 kommentar:

Ann sa...

ÅHJA! Jag vill jättegärna pyssla. Kan bli lite knivigare med Daniel men ibland lyckas jag få honom att vara med. :)